Mieheni ei osaa valita

Mieheni ei osaa valita

Käyttäjä Maria_H2024 aloittanut aikaan 25.01.2025 klo 13:38 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Maria_H2024 kirjoittanut 25.01.2025 klo 13:38

Tilanne on siis tämä, ollaan oltu 26v. yhdessä ja meillä on kaksi teini-ikäistä lasta.

Reilut kaksi vuotta sitten mieheni ihastui työkaveriinsa (joka on myös varattu) ja siitä alkoi puolitoista vuotta kestänyt salasuhde.

7kk sitten kun mieheni jäi kolmannen kerran kiinni suhteestaan, he päättivät lopettaa yhteydenpidon koska kumpikaan ei ollut valmis lähtemään omista parisuhteistaan.

Siitä lähtien mieheni on kuitenkin kokoajan surrut ja ikävöinyt tätä salarakasta, sekä muuttanut kokoajan mieltään haluaako olla minun kanssa vai lähteä kuitenkin yrittämään salarakkaan kanssa.

Itse olen ollut kaikesta aivan totaalisen rikki, olen joutunut turvautumaan terapiaan että olen päässyt edes osittain ylös sieltä kuopasta johon putosin.

Se 7kk on mennyt yhteydenpidon lopettamisesta ja edelleenkään mieheni ei pysty päättämään kumman haluaa.

Itse olisin kaikesta huolimatta valmis meidän parisuhdetta jatkamaan jos mieheni sen valinnan tekisi ja olisi halukas korjaamaan syntyneitä vaurioita. Olen myös sanonut että jos haluaa sen toisen niin on vapaa lähtemään, mutta ei ole lähtenyt.

Myöskään pariterapiaan ei suostu menemään. Sanoo vain että tarvitsee aikaa.

Paljon on asiasta puhuttu, mutta sekin menee yleensä siihen että minä puhun ja mieheni kuuntelee, myöskään ei itse tee aloitetta keskusteluun.

Mitä tässä nyt sitten voi tehdä kun toinen vaan työntää päänsä puskaan ettei tarvisi edes ajatella aihetta ja itse olen tähän vatvomiseen jo ihan loppu?

Tilannetta hankaloittaa vielä tämänhetkiset työ, asunto ja raha asiat, joiden takia itse en pysty yhteisestä asunnosta pois muuttamaan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 5 päivää, 12 tuntia sitten. Syy: Sanamuoto
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 5 päivää, 12 tuntia sitten. Syy: Sanamuoto
Käyttäjä Kt73 kirjoittanut 27.01.2025 klo 18:05

Kahdeksan kuukautta sitten mieheni kertoi minulle rakastuneensa toiseen naiseen. Hän muutti välittömästi sen toisen luo. Olen käynyt todella pohjalla, tarvinnut terapiaa, osastohoitoa ja monet lääkkeet että olen päässyt eteenpäin. Mutta nyt asia alkaa olla käsitelty minun osaltani. Uusi elämä ja tulevaisuus odottaa minua ja tämän koettelemuksen jälkeen koen olevani vahvempi kohtaamaan mitä ikinä tulee vastaan.

Se mitä sinulle haluan sanoa on että älä tuhlaa sinun ainutkertaista elämääsi tähän mieheen. Kun se kolmas on päässyt miehesi elämään niin mikään ei tule koskaan olemaan ennallaan. Jo tuo aika mitä tähän asiaan olette tuhlanneet kertoo että miehelläsi ei ole halua tai kykyä selvittää asiaa. Sinä olet mukana vain ettei tarvitse olla yksin.

Irrota itsesi tuosta miehesi parisuhdesirkuksesta ja aloita oma toipumisesi. Tuollainen löyhässä hirressä roikkuminen on väärin sinua kohtaan. Vaikeaa se on ja monet itkut vielä itket, mutta 7kk päästä olet jo paremmassa elämäntilanteessa.