Miehen seksiriippuvuusko?
Olemme pitkään naimisissa ollut pari ja lapset aikuisia. Minulle paljastui muutamia vuosia sitten, että miehelläni on pitkään ollut nuori sugarbabe, jota hän on elättänyt, tehnyt yhteisiä ulkomaanmatkoja jne. Mieheni lupasi lopettaa suhteen ja mentiin terapiaan. Mieheni kuitenkin halusi lopettaa terapian (”häntä vain syytellään siellä”) ja myöhemmin selvisi oikea syykin eli suhde jatkui. Muutin asumaan erilleen ja laitoin avioeron vireille. Mies itki ja selitti, miten hän tajuaa, miten suuren virheen hän on tehnyt. Palasin (hölmö!) takaisin puolen vuoden päästä ja uskoin muutokseen. Meillä tuntui sujuvan hyvin, kunnes vajaan vuoden päästä minulle selvisi, että eihän se suhde ole loppunut. Nyt nainen on ilmeisesti jättänyt mieheni ja alkanut seurustella oman ikäisensä kanssa. Miehelleni on tullut tilalle maksulliset naiset. En tietysti tiedä kaikkea, mutta useamman maksullisen naisen kanssa viestitellään ja sovitaan tapaamisia. Mieheni valehtelee monista asioista ja raivostuu, jos esim. kysy häneltä jotain tosiasiaa siitä, että hänet on nähty jossain. Nyt olen jotenkin ajatellut, että mieheni on seksiriippuvainen. Olen sanonut sen myös hänelle ja jos hän tunnistaa asian ja hakee apua, niin en tuomitse häntä. Eipä taida auttaa. Haluaisin erota, mutta mieheni käyttää voimakasta psyykkistä väkivaltaa uhkaamalla pilata maineeni ja tehdä elämäni erittäin hankalaksi, jos eroan. Olen hakenut itselleni apua terapiasta, mutta silti inhoan itseäni siitä, että en pysty eromaan miehestä ja mietin, että mikä minussa on vikana. Enkö pysty tarjoamaan miehelleni sellaista seksiä, että hänen ei tarvitsisi koko ajan hakeutua vieraisiin. Olen kysynyt mieheltäni, että millaista seksiä hän haluaa, mutta en saa vastausta. Hänellä on myös sairaudesta johtuvia erektio-ongelmia. Tuntuu, että menetän myös ystäväni, koska he eivät voi ymmärtää, miksi en vain muuta pois ja laita eroa vireille. Onko kenelläkään kokemusta seksiriippuvuudesta läheisellä ja onko hölmöä uskoa vielä muutokseen.