Miehen psyykkinen vointi

Miehen psyykkinen vointi

Käyttäjä SL11 aloittanut aikaan 14.11.2024 klo 10:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä SL11 kirjoittanut 14.11.2024 klo 10:42

Miehelläni on psyykkisiä ongelmia, on menossa vihdoin psykiatrille ensi viikolla. Oireilua on pahentanut tietysti aiemmin tänä vuonna sattunut väkivaltarikos hänen perheenjäseneensä. On onneksi hengissä. Mutta asiaan:

Tilanne on nyt eskaloitunut. Tein muutama viikko sitten virheen, joka loukkasi häntä. En pettänyt tms. Minun poistuttua kotoa mieheni oli hakannut päätään seinään niin, että jäi jälki. Syyllisti minua omasta itsetuhoisuudestaan. Ei ole ennen tuota käyttäytynyt itsetuhoisesti. Riitelimme muutaman päivän virheestäni ja nyt viime viikot ovat menneet hyvin. Kunnes kuin salama kirkkaalta taivaalta, mieheni alkoi ilkeään sävyyn puhumaan taas aiheesta. Oli aiemmin täysin normaali, joten tämä tuli ihan puskista. Hänellä mietitään kaksisuuntaista, joka selittänee tätä hiukan. Hän ei nykyään kestä, jos minä lähden viettämään iltaa muualle. Viimeksi haukkui minut ja kotiin tultuani hakkasi jälleen päätään seinään ja ranteessa oli pintanaarmuja. Hän osaa olla todella ilkeä suuttuessaan. Mietin jopa, oliko hän eilen hieman psykoottinen. Alkoi puhumaan kuinka luulee joidenkin puhuneet minut tehtävään, jossa tarkoitus on tuhota hänen mielenterveytensä. Hänelle tuntuu olevan turha vastailla kysymyksiin joita esittää, koska on jo päättänyt itse vastauksen. Ja hänen totuutensa on tietysti ainut.

Mikä avuksi?