Miehen henkinen väkivalta, minun tuhoutunut elämä
Olen kärsinyt uupumuksesta ja masennuksesta monta kertaa 10 vuoden aikana, enkä ole ymmärtänyt mikä minussa on vikana. Nyt olen tajunnut että mieheni on harjoittanut koko tämän ajan henkistä väkivaltaa, joka on nujertanut minut ihan täysin. Tuntuu kuin olisin elänyt jonkun toisen elämään ja nyt olen herännyt todellisuuteen. Ongelmana on että en tiedä miten päästä tästä eteenpäin?
Minulla ei ole enää omaa elämää jäljellä ja ystäviäkin on vähän. Olen vähitellen vuosien varrella luopunut elämästäni koska se ei miestä miellyttänyt. Olen sosiaalinen, minulla oli paljon ystäviä, harrastuksia ja kävin töissä, mutta niistä ei ole enää mitään jäljellä. Miehen mielestä olin omituinen kun olen sosiaalinen ja tunteellinen, pidän ihmisistä ja rakastan eläimiä. Kaikki mitä tein ja mistä tykkäsin, oli hänen mielestään tyhmää. Mies on ollut jo vuosia vihainen ihan kaikelle ja vähitellen olen antanut periksi koska en ole jaksanut tapella vastaan ja olen myös pelännyt. Hän ei ole koskaan lyönyt, mutta jossain vaiheessa hän ei enää vaivautunut puhumaan minulle vaan esim. itse siirsi minut pois edestä, jos olin hänen tiellään. Tai työnsi minut pois luotaan kun oli ensin ottanut halaukseen.
Nyt olen siis koko ajan kotona, minulla ei ole juurikaan tuloja, mies elättää meidät. Haluan erota, mutta mies ei halua ja miksi haluaisi kun hänellä palvelija kotona. Miten ihmeessä pääsen pois tästä tilanteesta? Olemme puhuneet erosta tämän kesän aikana, mutta se loppui kun hän päätti ettei halua erota. Asun pienellä paikkakunnalla, en voi hakea apua paikallisesti, enkä missään nimessä halua jäädä tänne asumaan. Meillä ei ole, luojan kiitos, lapsia, joten apua tarvitsen vain minä. Sukulaisia en haluaisi sotkea tähän koska kaikki pitävät miestäni jumalaisen ihanana ja minä olen sen vastakohta. En vain jaksa alkaa vakuuttelemaan ketään siitä että tarvitsen apua varsinkin kun se avun saaminen on senkin jälkeen epävarmaa.
Onko täällä ketään joka on ollut samanlaisessa tilanteessa ja osaisi antaa neuvoja?