Menneisyys taakkana?
Löysin tämän sivuston vasta äskettäin ja luulen, että tästäkin aiheesta on jo puhuttu joskus. Olen siis pahoillani jos siis jankkaan samoista aiheista..mutta on vain niin helpottavaa saada lievittää ahdistustaan edes muutamalla rivillä…
Meillä on mieheni kanssa loistava suhde, hyvinä päivinä. Kaikki toimii, olemme samaa mieltä lähes kaikesta ja rakastamme toisiamme syvästi. Mutta ei tarvita kuin yksi sana, lause tai kuva. Tvssä, radiossa, lehdessä tai minun suustani, kaikki räsähtää rikki ja mieheni maailma mustenee. Hänelle on suuri ongelma entiset mieheni. Minulla on ollut paljon miehiä, parikymmentä itseasiassa, mutta mieheni tietää vain noin kymmenestä. Ja jopa nämä kymmenen, tekevät minusta hänen mielestään huoran. Olen hänelle vahingossa kertonut parista miehestäni, jotka ovat olleet minua aika reilusti vanhempia eikä hän pysty sulattamaan näitä ollenkaan. Mitenkä saisin hänet unohtamaan menneet?
Olen monesti yrittänyt jotenkin selittää miksi olen mitäkin tehnyt, mutta se on vaikeaa, sillä en itsekään tarkalleen tiedä. Olin nuorempana hyvin masentunut ja olen siihen tulokseen tullut että se ajoi minut miesten syliin, ehkä koin saavani läheisyyttä…en tiedä. Ja riita riidan jälkeen mieheni tivaa selitystä ja kun en osaa muuta sanoa, hän suuttuu ja käy minuun käsiksi. Ei hän vielä minua ole lyönyt, mutta pelkään että niin käy vielä, vaikka hän käykin terapiassa ja yrittää todella paljon saada aggressionsa kuriin.
Mitenkä pystyn jatkamaan suhdetta miehen kanssa jota pelkään?
Onko edes mahdollista, että hän ikinä unohtaa menneisyyteni?