Menneisyyden virheet pilaavat suhteen?
Olen seurustellut vajaan vuoden ja elänyt elämäni onnellisinta aikaa. Nyt kuitenkin menneisyyden haamut ovat pilaamassa suhteen. Poikaystäväni halusi tietää menneisyydestäni kaiken ja kyseli jatkuvasti varsinkin edellisistä suhteista ym.
En halunnut kertoa kaikkea ja kerroin valkoisia valheitakin, koska tapahtumat ovat menneitä ja ne eivät mielestäni ole niin merkityksellisiä nykyhetkessä. Tiesin että hän olisi niistä mustasukkainen ja ne jäisivät pyörimään hänen mieleensä ihan turhaan. Välillä häpeän nuoruuttani, koska käytin alkoholia runsaasti, ja eihän sitä silloin osannut kohtuudella käyttää. Poikaystäväni on kahdesti lukenut tekstiviestini ja mustasukkaisuutta on ollut paljon, mutta niistä on selvitty. Kuitenkin luottamus on ollut ihan hyvä ja suhde onnellinen, vaikka jatkuva tenttaaminen menneistä on rasittanut.
Kerroin hänelle lopulta elämäni pahimmasta virheestä, yhdenyön jutusta vanhemman miehen kanssa, joka minulle on todella arka asia. Se tapahtui vuosia sitten, oli ensimmäinen kertani ja ainoa ennen poikaystävääni. Kokemus oli traumaattinen, mutta olin hyväksynyt sen ja olen sinut menneisyyteni kanssa. Opiskelen lähes 700 kilometrin päässä poikaystävästäni, ja jouduin lähtemään kertomista seuraavana päivänä. Nyt viestittely on ankaraa. Poikaystäväni käsitys minusta on muuttunut, en kuulemma ole enää sama ihminen joksi minua luuli. Hänellä on jatkuvasti mielikuvia tapahtuneesta ja hänestä se on vastenmielistä, iljettävää, eikä hän tiedä pystyykö koskemaan/katsomaan minua enää ajattelematta asiaa. Poikaystäväni on todella herkkä ja hänellä on huono itsetunto. Hän purkaa pahaa oloaan minuun, ja tunnen epäonnistuneeni ihmisenä.
Tunnen itseni maahanpoljetuksi. Asia on arka, ja nyt vanhat haavat on revitty auki ihan kunnolla. Poikaystävänikin on tehnyt virheitä, mutta hänen mielestään omani on pahin mahdollinen eikä hän tiedä pystyykö hyväksyä asiaa. Itse haluan unohtaa menneet, koska en voi vaikuttaa niihin, eikä yksi nuoruuden typerä virhe kerro siitä millainen ihminen oikeasti on. Haluaisin keskittyä tulevaisuuteen.
Täällä opiskelupaikkakunnalla minulla ei ole ketään, ja suunnitelmissa oli siirtyä toiseen kouluun lähemmäs ja muuttaa poikaystävän kanssa yhteen. Nyt voi kuitenkin olla, että lähtö tulee yksin… Poikaystäväni rakastaa minua, minä rakastan häntä, mutta nyt tuo yksi menneisyyden paljastus on musertamassa kaiken minkä varaan olen rakentanut haaveeni ja elämäni.. Tulevaisuuden suunnitelmat olivat selvät, mutta nyt ne ovat haihtumassa ilmaan. Olen hukassa.
Millaisia ajatuksia tämä herättää muissa?