Masennus tappaa parisuhteen..
Olen 36v. Mies, kärsinyt aikoinaan Burnoutin, sen seurauksena taloudellisen kaaoksen. Edellinen parisuhde jätti arvet sisimpään mm. Väkivaltaa, uskottomuutta.
Tapasin nykyisen avopuolisoni, hän oli tutustuessamme iloinen, empaattinen, avoin, jopa seksi ( joka minulle vaikea asia) toimi loistavasti, kaikin puolin kaikki oli ok.
Pikkuhiljaa hän on romahtanut, menee edelleen alaspäin, sulkeutunut. Ahdistunut, jos yrittää keskustelua syyttää syyllistämisestä. Ainoa asia mihin jaksaa takertua on festareiden suunnittelu. Juhannuksen vietin yksin, hän oli kavereidensa kanssa ”ottamassa omaa aikaa” mikä on minusta ihan ok, parisuhteessa pitää olla omaa aikaa, jonka jälkeen on ollut jäätävä morkkis.
Tilanne on todella tulehtunut, ja tuntuu että rakkaus kuolee pikkuhiljaa, en pysty enkä voi häntä auttaa enempää, Ja nyt tuntuu siltä etten jaksa enää edes yrittää. Kotona ilmapiiri on painostava, kotoa ei ole mukava lähteä, eikä sinne ole mukava palata.
Olen vakavissani miettinyt suhdetta, tuleeko tästä mitään, vai olenko pelkkä tukipilari, kämppis, joka hoitaa toista saamatta minkäänlaista vastakaikua tunteilleen.
En toki vaadi häneltä paljoa, edes kosketuksen ja joskus sanan että olen tärkeä. Vaan kaikki nämä asiat ovat jääneet pois.
Vieteri rupeaa olemaan suhteellisen tapissa, ja olenkin miettinyt miksi itse itseäni tapan hitaasti sisältäpäin.
Tosin sitäkin miettinyt, saanko nyt sitten luuserileiman, jos jätän hänet tällaisella hetkellä…