Mahdoton perhe-elämä,liikaa ongelmia?
perhe-elämämme on kärkistynyt siihen pisteeseen että mun on tosi paha olla,ahdistaa ihan olla kotona jos mies on läsnä☹️ Lapsetkin oireilevat,vanhin (10v) on käynyt Perheneuvolassa sekä koulukuraattorilla pelkojen,univaikeuksien yms. vuoksi, tokaluokkalaisella on koulussa ongelmia (huono keskittymiskyky,oppimisvaikeuksia,opettajat puhuvat kun on niin sulkeutunut ja allapäin). Kuopus taas (4v) on todella paljon kiinni minussa, ei malta mennä millään iltaisin nukkumaan, kovat kiukutelut aina ja useita kertoja nousee pois sängystään vaikka olen lukenut sadun,antanut hyvänyönpusun jne. Isi ei tunnu kelpaavan oikein mihinkään,pelkkä hampaidenpesu jos isi tekee sen,saa aikaan kauhean huudon.
Mulla on useita vuosia jatkunut masennus,käyn psykoterapiassa sekä kuntouttavassa työssä.Päivät ovat minulla oikeastaan selviytymistä, tuntuu kuin ilo olisi imetty minusta pois☹️ kaikki tuntuu pakolta,suorittamiselta.
Mies käy kyllä ansiotyössä,mutta töiden jälkeen hänen loppupäivänsä iltamyöhään asti kuluu tietsikalla pelatessa ja tv:tä katsellessa.Välillä tuntuu että me ollaan hänelle vain häiriötekijä ja rasite. On todella äreä ja kiukkuinen, ei puhu jos otan meidän perheen ongelmat puheeksi. kommentit ovat tyyliä ”niin kai sitten” tai ”jaa”.menee todella vaikean oloiseksi heti jos otan puheeksi jotain syvällisempää kuin arkiasioita. Lapsille huutaa ja rähjää ihan pikkuasioista, esim. muutama pvä sitten alkoi huutaan ihan hurjana 4veelle kun se otti pöydältä suolapurkin:O huusi että pitäs olla sen verran jo älliä päässä ettei sitä oteta! Usein myös ”uhkailee” lasta että vie parveekkeelle, jos lapsi ei heti tottele.tai että joutuu loppupäiväksi omaan huoneeseen. Ei siis juuri selitä asioita,vaan alkaa heti huutamaan ja jakelee kohtuuttomia rangaistuksia.Mä olen sanonut asiasta lukemattomia kertoja miehelleni, nuo nimittelyt ja huutamiset,mitä ne saa aikaan lapsille☹️ Puhuu tosi rumasti siis välillä lapsille,esim. ”taasko noi apinat on käynyt sotkemassa meidän sängyn!” tai :”Ainoako täytyy kaikki paskoa?!” :/
Mies kontrolloi perheen rahoja,koska minä olen kuulemma huono rahankäyttäjä (myönnän, siinä on ollut mulla kasvunpaikka mutta kehittynyt siinä tosi paljon). molemmat tilimme ovat mieheni nimissä,joten hän pääsee minun tilille,minä en hänen.itse kyllä tekee kalliitakin hankitoja, viimeksi osti kulutti kerralla 500e perheen rahoja täysin turhaan.mulle etukäteen sanomatta.
Usein tuntuu etten mitään osaa tehdä oikein, aina on miehelle jotain valitettavaa. välillä lyön auton oven liian lujaa kiinni,vaihdan väärin auton vaihdetta, käytän turhaa hänen mielestään tuulilasin pyyhkijiä,käytän liikaa vessapaperia jne jne. Nuo kaikki sanomiset ja vähättelyt ym. painaa mua alas. Sitten mun pitäs kuitenkin olla aina valmis seksiin kun mies niin haluaa (eli usein!). mua ei taas huvita ollenkaan, koska kaikki asiat on retuperällä eikä asioita selvitetä. ja kaikki miehet sanomiset ja kohtelu on saaneet aikaan sen,etten ole enää ollenkaan varma rakastanko häntä enää. intohimosta nyt puhumattakaan😳 Sitten kun en suostu seksiin,ottaa nokkiinsa ja tokaseen jotain tyyliin: ”joo,kattellaan sit ens jouluna!”. ja seuraavat päivät meneekin niin että mies on huonolla tuulella ja osoittaa mieltään koko perheelle. esim. tekee vaan itselleen syötävää vaikka lapset olisivat keittiössä,ei edes kysy onko lapsillakin nälkä.ja pelaa kokoajan koneella ja chattaa muiden pelaajien kanssa.
Mä en kertakaikkiaan tiedä mitä tehdä,olen täysin hukassa.tiedän vaan ettei mulla ja lapsilla ole hyvä olla