Mahdollinen avioero ahdistaa
Olen ajautunut aviokriisiin mieheni kanssa. Olemme alle nelikymppinen pari. Yhdessä 11 vuotta, naimisissa yhdeksän vuotta. Pari vuotta sitten kärsin terveysongelmista ja jouduin gynekologiseen operaatioon. Halusin keskustella mieheni kanssa, jotta suhteemme ja seksielämämme eivät kärsisi. Olin peloissani. Hänen mielestään olin liian takertuva silloin. Kun en saanut keskusteluyhteyttä häneen, kirjoitin kirjeitä, joissa kuvailin tunteitani. Yritin jotenkin sinnitellä korona-ajan yli. Syyllistyin lopulta henkiseen pettämiseen.
Kirjoittelin somessa miehen kanssa, joka kuunteli huoliani. Myönnän, että siitä oli minulle apua. Puhuimme myös harrastuksista, kirjoista ja leffoista. Kävin kerran kahvilla hänen kanssaan. Minulle oli koko ajan selvää, ettei suhteemme muuttuisi fyysiseksi, vaikka joissakin viesteissämme oli flirttaileva sävy. Tunsin syyllisyyttä ja lopetin tämän jutun.
Vähitellen vointini koheni. Luin kirjoja ja juttelin terapeutillekin. Yksin minun oli kestettävä terveyshuoleni. Minun ja mieheni suhde normalisoitui. Nyt myöhemmin hän sai selville tuon juttuni ja hän ei tiedä, mitä meille jatkossa tapahtuu. Olen tosi ahdistunut. Rakastan häntä ja haluaisin jatkaa.