Maa viety jalkojen alta - täysin hukassa
Elin 5 vuotta parisuhteessa, joka oli täynnä rakkautta ja läheisyyttä, vaikka olimmekin hyvin erilaisia ihmisiä. Meidän välillämme oli aina jokin hyvin erilainen ja avoin tunneside. Suunnittelimme kihlausta ja lasta. Keväällä huomasin mieheni valehtelevan minulle joistain asioista, liittyen rahaan ja kouluun, suurimmaksi osaksi pieniä asioita. Luottamus kuitenkin horjui ja aiheutti kränää. Puhuimme hänen valehtelustaan ja hän kertoi kärsivänsä itsekin valehtelusta. Niimpä hän meni koulun kautta juttelemaan hoitajalle ongelmastaan. Ajattelin että kyllähän tämä tästä kun saa apua ongelmaansa.
Jouduin lähtemään kesäksi toiselle paikkakunnalle. Tarkoitus oli nähdä viikonloppuisin. Alku meni hyvin. Yhtenä viikonloppuna kaikki oli kuitenkin toisin. Hän ei tullutkaan luokseni sinä päivänä kuin aikoi. Kun tuli, hän ei edes halannut minua. Riitelimme paljon, vaistosin jotain. Kysyin monesti, onko jotain kerrottavaa. Sain kuulla miten rankkaa kanssani on elää kun epäilen. Niimpä mies palasi kotiinsa mutta minua asia kaivoi. Outo käytös jatkui ja päätin tehdä väärin ja mennä hänen facebookiinsa. Löysin keskustelun aivan tuntemattoman tytön kanssa. Kekustelu ei enää ollut alkuunkaan kaverillinen vaan ylitti selvästi rajan. Soitin miehelleni ja päädyimme eroon.
Puhuimme asiat selviksi. Mies halusi kokea sinkkuelämää. Meillä oli edelleen yhteinen asunto mutta en kesällä ollut siellä. Minua pelotti mieheni mahdollinen kaksoiselämä sillä hän oli valehdellut minulle muutenkin paljon. Erostamme meni vain 2 viikkoa kun mies kertoi haluavansa kuitenkin vain minut. Halusi kuitenkin kesän ajan ottaa omaa tilaa. Sanoin ettei hänellä voi olla muita jos olemme vain tauolla. Hän käytti kuitenkin tinderin tyylistä seuranhakua ja olin siitä huolissani toisella paikkakunnalla ollessani. Miehellä kuitenkin selvästi syttyi liekki minua kohtaan uudelleen ja ajattelin että ei tässä mitään. Pidimme koko kesän päivittäin yhteyttä. Vuokrasin oman asunnon kaiken varalta. Kun tulin loppukesäksi takaisin kotiin, meillä alkoi mennä tosi hyvin. Vähitellen kuitenkin paljastui tyttöjä joiden kanssa oli ollut viestittelyä, mutta koska kaikki viestit poistettiin, mietin oliko paljon muutakin. Miehen mukaan ei muuta. Mies sanoi aina kertoneensa kaiken, kunnes paljastui jotain uutta.
Muutin pois ja päätimme ottaa miettimisaikaa. Muutaman päivän miettimisen jälkeen mies kertoi lopulta haluavansa palata vähitellen yhteen. Samana iltana pakatessani viimeisiä tavaroitani miehen asunnolla näin kuitenkin hänen avonaisen facebookinsa ja kuinka hän oli kehuskellut kavereillensa naisilla joita hänellä on ollut kesän aikana. Teksti oli järkyttävää. Kertoi avoimesti seksistä näiden naisten kanssa. Minulle sanoi näiden olevan vain päästä keksittyjä, jotta voisi esittää coolia. Tästä seurasi vaikea jakso.
Mies aloitti psykoterapian (ainakin tahdon uskoa niin) valehtelun takia ja ajattelin että ehkä tämä menee vain hänen identiteettikriisinsä piikkiin. Sanoi rakastavansa täysiä ja haluavansa olla täysi tuki minulle. Muutaman viikon sisällä yhtäkkiä kuitenkin hän sanoi vaikeiden keskusteluiden takia tunteiden minua kohtaan kuolleen ja ettei hän tahdo seurustella kenenkään kanssa. Suhtautuminen tästä lähtien minua kohtaan on ollut todella nuivaa. Haluaa olla kaveri mutta saattaa tehdä ohareita eikä muutenkaan erityisemmin välitä. Tykkää kuitenkin pitää hauskaa minun kanssa ja on myöntänyt että naisena häntä kiinnostan ja varsinkin päihtyneenä huomaan kiinnostavan häntä edelleen paljon. Sitten kuitenkin yhtäkkiä saattaa olla hyvin välinpitämätön.
En enää tiedä missä maailmassa elän. En tunne tuota ihmistä ollenkaan. Hän oli ennen todella lämmin ja hyväsydämminen ihminen kaikille läheisilleen ja yhtäkkiä kehtaa tehdä tällaista. Omien mokiensa takia jättää minut, koska on ollut vaikeita keskusteluita. Minua sattuu ja lujaa, enkä tiedä mikä on totta ja mikä ei.. en tiedä onko hän läpeensä paha vai ei.. voiko tunteet vain kuolla? olenko minä se joka on paha? mitä ajatella. Miksi vielä rakastan ja hän ei? Onko muilla kokemuksia?