Miksu29 kirjoitti 12.9.2012 19:11
Moi!
Olemme olleet 4 vuotta naimisissa ja minulla on edellisestä parisuhteesta 9 vuotias poika.
Olemme vaimoni kanssa haaveilleet omastakin lapsesta mutta ei ole vielä tärpännyt..
Lapsettomuustutkimuksissa olemme käyneet ja lääkärin diagnoosi oli ettei kummastakaan löydy mitään vikaa. Tarkoitus oli nyt syksyllä edetä hoidoissa seuraavaan vaiheeseen mutta nyt tosiaan vaimoni on täysin allapäin eikä huoli minulta minkäänlaista apua mihinkään, haluaa kuulemma tilaa ja olla/tulla milloin haluaa vaikken ole häntä estellyt mitenkään. Lisäksi hän ei ole varma että jaksaako hän hoitoja? Ostimme kesällä uuden kodin ja nyt ei millään ole enää merkitystä!
Lisäksi taas on tullut esiin se seikka ettei hän hyväksy minun lastani vaan sanoo että se on isku päin naamaa joka kerta kun poika tulee meille ☹️(
Olen yrittänyt ymmärtää yskää ja antaa tilaa sun muuta mutta tuntuu että tämä toistuu kerta toisensa jälkeen ja minulla on todella paha olla koska rakastan häntä koko sydämestäni enkä haluaisi että kaikki mitä olemme yhdessä saaneet aikaan hajoaisi kuin korttitalo. Lähinnä vain mietin että jos annan tilaa niin hän lipsuu pikkuhiljaa ulottumattomiin eikä mistään tule enää mitään ☹️
Tämä sama episodi toistui viime vuonna syksyllä samaan aikaan ja ainakin silloin siitä selvittiin kun jaksoin odottaa ja antaa sitä tilaa 🙂 Pari päivää sitten kaikki oli vielä suht hyvin mutta nyt kaikki on sekaisin! Mitä voin tehdä vai voinko tehdä yhtikäs mitään enää millekään???
Hei Miksu29 🙂
Kaikella on merkityksensä. Hyväksyntä on se syvin olemus meissä ja sen käyminen läpi itsessä on niin suuri saavutus kaikissa asioissa, ei pelkästään parisuhteessa.
Olisiko niin, jotta vaimosi on mustasukkainen sinulle ja lapsellesi? Kenties vietetystä ajasta, lämmöstä ja huomiostasi pojalle. Tai miten sitten lapsesi huomio vaimosi? Kuinka ne kemiat sitten säteilee puolin ja toisin.
Tai ehkäpä siellä on myös sellainen seikka, kuinka sinä viestit vaimollesi lapsen läsnä olon. Nostatko lapsesi etusijalle, kun hän on luonanne. Onko sinulla kenties sellainen tekijä, jolla viestit että sinä ja poika kuulutte yhteen, niin vaimosi vetäytyy pois hetkistä. Riippuu tietysti siintä, onko sinun ja pojan äidin välillä kaikki ns. puhuttu, ettei ne vaikuta tähän päivään. Olet ns. sinut itsesi kanssa.
Syksy on monelle vaikeaa aikaa. Kuuntele, kuinka vaimosi antaa hellyyttä ja huomiota sinulle. Se kosketuksen merkitys on suurempi kuin sanat. Läheisyys ennen kaikkea. Teillä on suuri muutos ollut, koska kongreetinen talo on aina se parisuhteen talo ja mitä/ miten se talo (oma henkinen minä) on rakennettu. Perustukset kunnossa -> lapsuuden kodin mallit yms. seikat vaikuttaa parisuhteeseen. Yhtyvätkö ne teidän parisuhteessa vaiko löytyykö eriäviä mielipiteitä miten asiat on.
Jos sinulla on oma henkinen kantti kunnossa, niin pyytäisin sinua lähestymään vaimoa, jotta hän pystyy ja voi sanoa niin kuin ne asiat on hänen mielessään. Kritisointi ei tee hyvää lopputulosta. Tietysti on muistettava, että emme voi tehdä kaikkea toisen hyväksi. Täytyy osata kasvaa ja antaa anteeksi!
Rakkauden suuria osituksia kaikessa! ☺️❤️☺️
Voimaa ja mielen seesteisyyttä siulle Miksu!