Lapseen kohdistuva väkivalta
Taas ollaan saman asian äärellä…
Muutaman kerran vuodessa meidän perheessä riita pojan ja isän välillä äityy niin pahaksi, että mies provosoi lasta riitaan ja lopulta käy käsiksi retuttaen käsivarsista mm ulos ilman vaatteita ym Tässä kohtaa minä ryntään paikalle viimeistään sanomaan ”lopeta!” jolloin saan vihat omaan niskaani lapsen lisäksi. Mun velvollisuus on kuitenkin puolustaa lasta, mutta mieheni sanoo minun puuttuvan hänen kasvatukseensa ja minun pilaavan lapset omilla näkemyksilläni.
Lapsi on vammainen eikä ymmärrä kaikkia ”sääntöjä” eikä määräyksiä. Jumittuu autistisena asioihin eikä pääse eteenpäin. Siinä sitten toinen oikein provosoi vieressä ja lietsoo lisää löylyä
Miten ihmeessä voin enää jatkaa?
Mies ei suostu puhumaan aiheesta koskaan, vaan syy on aina jotenkin muka minun?
En vaan tiedä kauanko on tarpeeksi… Missä menee raja?
Muuten hän on ihana isä lapsillemme. Tekee paljon heidän kanssaan ja osallistuu perushoitoon.
Minä vaan en taas jaksa. Onko kenelläkään kokemusta jakaa kanssani. Olenko ainoa joka painii asian kanssa, jatkaako avioliittoa ja toivoa, että tajuaisi lopulta toimivansa väärin? Vai jatkaako malli vaan toistumistaan vuodest atoiseen…
Itkun sekaisena kirjoitan taas, mutta tämä on ainoa paikka johon uskallan kirjoittaa ☹️😭😭😭