Lähteäkkö vai jäädä?
En tiedä minkä/kenen puoleen kääntyä asiani kanssa, sillä siihen vaikuttaa niin monta eri tekijää.
Olen ollut avopuolisoni kanssa vuoden verran yhdessä. Olemme parikymppisiä, minä opiskelen, hän on korvaushoidossa. Vuoden sisään on mahtunut monenlaista tapahtumaan mm mieheni psykoosi, mieheni syöpä epäilyt, mieheni hempeitten viestien kirjoitteluista hänelle tuntemilleen naisille kiinni jääminen, muutto, huonot rahatilanteet ym.
Viime joulusta asti olen kokenut suunnatonta surua, pahaa oloa, masentuneisuutta, ahdistuneisuutta ja halua satuttaa itseäni. Mieleni on täynnä negatiivisia ajatuksia itsestäni ja parisuhteestani. Tunnen itseni niin arvottomaksi, tyhjäksi. En tunne olevani rakastettu tai haluttu tai onnellinen. Minua hävettää omat ajatukseni ja paha oloni, koska mieheni kyllä tekee asioita minun eteen, tosin joudun aina pyytämään häntä ensin. Lääkärin luona olen käynnyt ja hän oli sitä mieltä että unettomuuteni oli kaiken takana. Sain lääkkeet ja olen saanut öitä nukuttua mutta ei se yleisesti ole oloa helpottanut. Olen yrittänyt puhua miehelleni asioista jotka ovat vetäneet mieltäni matalaksi ja aiheista jotka pyörivät päässäni, mutta minusta tuntuu ettei hän ymmärrä tilanteen vakavuutta. Tuntuu kuin hänelle puhuminen on yhtä tyhjän kanssa.
Valehtelematta olen tammikuusta lähtien itkenyt päivittäin, ja päivä päivämmältä koen olevani vain enemmän masentunut ja ahdistunut. Olen satuttanut itseäni ja välillä mielessäni pyörii itsemurha -ajatuksia. Tämä alkaa jo käydä todella raskaaksi. Toivoisin että mieheni ymmärtäisi kuinka raskaita aiheita pyöritän päässäni ja etten voi hyvin ja tekisi asian eteen jotain. En tahtoisi erota, sillä rakastan miestäni mutta tapa jolla hän kohtelee ja ”ruokkii” pahaa oloani alkaa käymään jo fyysisestikin raskaaksi, en tiedä kauanko jaksaisin enään..
Pahoittelen sekavasta tekstistä. Välillä on vaikeaa enää hahmottaa omia ajatuksia.