Läheisriippuvaisena irti juoposta narsistimiehestä!?
Olen seurustellut muutaman vuoden miehen kanssa johon rakastuin oikopäätä vaikka suhteen alkuvaiheessa oli selviä hälytysmerkkejä. Suljin silmät kaikelta ja tahdoin uskoa että kaikki järjestyy. Terapian myötä silmäni ovat avautuneet ja olen tajunnut että en, en todellakaan rakasta tätä miestä. Olen erittäin sairaalloisen riippuvaihen hänestä henkisesti.
Mies on pettänyt mua ja olen saanut asiasta vedenpitäviä todisteista, mutta aina hän onnistuu puhumaan itsensä pälkähästä tai kääntämään kaiken mun syyksi. Itsetunnon hän on romuttanut multa kokonaan ja muistuttelee aina välillä, että olen tyyliin onnekas kun mulla on hänet koska kukaan muu ei musta muuta haluaisi kuin seksiä, hän sentään on pysynyt mun kanssa. Hän on eristänyt mut aika onnistuneesti perheestä ja kavereista. Itse hänellä on kyllä oikeus tehdä mitä tahtoo ja jos sanon siihen jotain hän tuntee olonsa kuin olisi vankilassa. Hän hyötyy musta rahallisesti ja tiedän järjellä, että kaikki itse kerjäämäni hellyyden osotukset ovat laskelmoituja. Usein hän käyttää jättämisen pelkoa hyväkseni kun yritän erota hänestä jolloin tarrauduin häneen lujemmin kiinni. Olen ihminen joka hoitaa hänen asiansa ja siirtää kaikki hänen tarpeensa omieni edelle.
Olen ilmeisesti jäänyt niihin hyviin erittäin harvoihin tunnehetkiin kiinni. Yleensä tunteellisimmat tunteet osotukset ovat tulleet erojen jälkeen kun olen edes muutaman kk onnistunut olemaan siitä erossa kun olen jättänyt ennenkuin sorrun samaan helvettiin taas. Mutta erossa hänestä alan suunnittelemaan omaa itsemurhaa tai pään sekottamista. Olen vakavissani miettinyt jopa narkomaaniksi ryhtymistä jotta saisin tämän tuskan pois ja pääsisin hänestä eroon. Tässä tutussa mutta paskassa elämässä on jotenki helpompi olla kun on hetkittäin hyviäkin kausia, lyhyitä tosin ja sitten alkaa sen juominen ja itsekeskeisyys ja tunnekylmyys.
Terapiassa oivalsin että ainoa joka mua todella pitää hänessä kiinni on suuri mustasukkaisuus. En kestä ajatella häntä toisen kanssa vaikka pettänyt onkin. Kaikki lopullisuus on musta hirveetä enkä vain kestä. Toivoisin löytäväni vertaistukea ja lukisin mielelläni muiden kokemuksia ! Olen omien tunteideni vanki ja tämän helvetin läheisriippuvaisuuden. Jopa kuolema toisinaan tuntuu paremmalta kun ero juoposta narsistista tai elämä hänen kanssaan. Kummin vain, kärsin.
Tässä oli mun tarina lyhykäisyydessään. Toivottavasti kirjoitin tarpeeks selkeästi. Ajatukset ei pysy kasassa ja ahdistaa. Miten saan oman elämäni takaisin ja voisin nauttia elämästäni? Miten erittäin läheisriippuvaisena selviän erosta? Olen ollut jo muutaman kerran valmis jopa kuolemaan hänen mettämisensä takia vaikka itse haluan hänestä eroon päästä.
😞