Hei!
Lapsuuteni peheeseen kuului äiti, isä ja pikkusisko. Aikuisiän perheeseen parhaimmillaan kuului aviomies, 3 poikaa ja yksi tyttö. Kuusi vuotta sitten tuli avioero ja jäin lasten kanssa yksin. Nyt pojat ovat yksi toisensa jälkeen muuttaneet pois opiskelujen tähden. Nyt asun 17-vuotiaan tyttäreni kanssa kahden. Viikot hän opiskelee sisäoppilaitoksessa. Eli viikot olen yksin. En osaa nauttia tilanteesta. Ikävöin poikiani ja menetettyä työtä ja työkavereita. Tässä tilanteesa ilman lapsia piti olla miehen kanssa, mutta mies jätti toisen naisen takia. On niin pirun orpo olo olla yksin. Olen myös hiukan pelokas yksinäni. On vähän turvaton olo. Aikaisemmin perheessä oli ääntä ja menoa. On kai tämäkin pienimuotoinen kriisi.
En kuitenkaan kaipaa miestä rinnalle. En kylläkään pahastuisi, jos semmoinen kohdalle osuisi. Aikaisemmin tuli kuitenkin elettyä toisten ehdoilla unohtaen itsensä. Nyt on uusi aika opetella omia juttuja omilla ehdoilla. En kuitenkaan tiedä, mitä haluan. Välillä on suuri halu luovuttaa. Sitä kuitenkin tarvitsis löytää toivo huomisesta. En vaan osaa elää vain itselle. Miten oppia rakastamaan itseä, kun on suurimman osan elämää vihannut itseään. Voi olla, että vaihdevuodetkin tässä pukkaa päälle ja selittää osan tästä ahdistuksesta.
Olen kuulemaan, miten muut ovat rakentaneet elämänsä lasten muutettua pesästä.
Toiveikkaana eteenpäin 🙂🌻