Kun paha painaa liikaa....
Lähes kolme vuotta sitten mies petti, ”annoin anteeksi”, lapsen ja toisen syntymättömän vuoksi jaksoin, omat tunteeni tukahdutin. Viime kesä oli rankka, minun uusi työ söi mieheni jaksamista, en ollut enää hyvä missään, riittämätön, mies vaati omaa aikaa….
Sitten, ihastuin, tykästyin toiseen. Hetken kerrallaan olin onnellinen hänen kanssaan. Petin miestäni, en kiellä. Olisin tämän toisen elämääni, mutta minulle jankutettiin ”älä ole itsekäs” ”ajattele lapsia” ”ajattele järkevästi”…. Ahdistuin, lääkkeillä turrutin tunteeni. Toisen unohtaminen vaikeaa, varsinkin kun mieheni kohtelee minua, miten kohtelee. Hyvä isä kuitenkin, aviomies…? Mustasukkainen, kyttää menojani, viimeisin oli auton kilometrilukeman tarkistaminen minun yksin kotona ollessani vapaapäivällä…
Tunnen itseki tällä hetkellä alistetuksi, surulliseksi. Haluaisin olla onnellinen, rakastaa ja tulla rakastetuksi. Mieheni syyttelee ja epäilee, kun huomaa epäilyksensä tyhjiksi, pyytelee kovasti anteeksi. Ja minä nielen kaiken, osin lasten vuoksi. Olemme olleet yhdessä noin kymmenen vuotta, perheneuvojallakin käyty. Tuntuu vain, etten jaksa enää. Jos ei lapsia olisi, olisin jo lähtenyt pois. Ehkä olen tämän ansainnut……