Kun on pakko kasvaa erilleen
Päätin aloittaa oman ketjun, sillä kaipaan paikkaa, jossa purkaa omaa eroahdistustani, ja ehkä saada hyviä huomioita ja kommentteja muilta ihmisiltä.
Olemme eronneet muutaman vuoden pituisen suhteemme aikana lukemattomia kertoja, vain palataksemme yhteen. Mies saa hirveitä raivokohtauksia, jonka jälkeen pitää radiohiljaisuutta pitkiä aikoja. Siinä kai se pahkinänkuoressa.
Nyt olemme olleet erossa jonkin aikaa. Mies on nyt päättänyt, että olen pettänyt häntä suhteemme aikana useita kertoja ja ollut epärehellinen. Sehän on täyttä potaskaa, mutta se estää yhteydenpitomme nyt, ja se on hyvä. Itse kaipaisin häntä edelleen ajoittain niin paljon, että saattaisin taas hakeutua takaisin tuohon tuhoisaan kierteeseen, mutta hänen päätöksensä siitä, että olen läpimätä, pitää meidät loitolla toisistamme. Välimatkaa tarvitsenkin irrottautuakseni.
Satuttaa kuitenkin tuo syytös. Satuttaa, että arvaan hänen haluavan mitätöidä nyt kaiken yhteisen menneisyytemme. Satuttaa, että ihminen, jota rakastin, haluaa nähdä minut pahana. Olen sanonut hänelle, että syytökset eivät ole totta, mutta kaipa hän nyt tahtoo vaalia niitä. Ehkä irrottautuakseen minusta, nähdäkseen minut viallisena, huonona. Syyllisenä. Ehkäpä hän muuten syyttäisi itseään.
Yritän siis nyt siis pysyä poissa hänen tieltään ja rakentaa omaa elämääni muualle. Kohta kaikki se asioiden vaikeus, epävarmuus, jatkuvasti toteutumattomat unelmat ja järkyttävät riidat tyhjästä ovat menneisyyttä. Miten paljon helpompia kumppaneita tielleni voisikaan osua. Sydäntä on kuitenkin vaikea sammuttaa. Niin paljon rakkautta ja kaipuuta tunnen tuota rikkinäistä, hullua raivoajaa, ja samalla niin lahjakasta ja älykästä miestä kohtaan edelleen.