Kun mikään ei tunnu miltään...
Olen 41-v. mies, jolla on 15 v. tiivis avo- ja avioliittohistoria (1991-2006). Tuon ajan olin täysin uskollinen, yhden naisen mies. Ongelmani on, että eron jälkeisen ”poikamiesvuoden” seurauksena en taida enää pystyä ”oikeaan” parisuhteeseen. Minulla on kuluneen vuoden aikana ollut n. 10 ”suhdetta”. Aina on menty sänkyyn. Ikähaitari on ollut 24-50 v. Kaikki siis on kelvannut.
Ehkä päädyin tekemään tuollaista siksi, että ex-vaimoni petti minua. Ehkä tarvitsin jotain todistelua itselleni miehisyydestäni. Olen hyvän näköinen, hyvin toimeentuleva, hyvin keskustelukykyinen – siksi seuran löytäminen ei ole minulle vaikeaa.
Se miksi kirjoitan tälle palstalle, liittyy omaan moraaliini ja sisäiseen ristiriitaani, pahaan olooni.
Jokainen nainen on ”syönyt” jotain minusta. Jokaisen naimisen jälkeen on tuntunut entistä tyhjemmältä. Hyvä olo kestää aina vain entistä lyhemmän aikaa. Sitten tulee paha olo, joka toisinaan ottaa minut aivan kokonaan valtaansa. Tunnen itseni surkeaksi ja moraalittomaksi otukseksi. Tähän liittyy myös se, että olen ihanan tyttären isä. Tunnen itseni yököttäväksi paskiaiseksi hänen seurassaan. Yritän leikkiä hyvää isää hänelle, tulevalle naiselle, ja samaan aikaan itse teen naisten kanssa sellaista, jota en voi edes itse hyväksyä. Hän on vielä niin nuori, ettei ymmärrä tällaista, mutta silti…
En ehkä pysty lopettamaan tätä. Pari viikkoa sitten tapasin ihanan naisen, joka oli aivan toista maata kuin nuo muut tuttavuuteni – hän kertoi heti haluavansa sitoutua yms. Tämä sai minut kovin vakaviin ajatuksiin siitä, mitä ylipäätään haluan. Kaikkein kauheinta olisi aloittaa valheellinen suhde ja sitten pettää…mutta vaikka se olisi täysin moraalini vastaista, sekin saattaisi olla nykyisessä addiktiotilassani mahdollista.
Haluaisin kommentteja ihmisiltä, jotka ovat kokeneet jotain tällaista? Miten tästä lähdetään eteen päin? Hoitaako aika asian? Vai oma tahto?