kun kaikki pitäisi olla hyvin!
olen ollut yhdessä mieheni kanssa melkein 20 vuotta, olemme 35-vuotiaita nyt. Meillä on kaksi ihanaa lasta, talous on kunnossa, minulla on ihan kiva työ, mutta minä olen onneton, vihaan itseäni, siksi että en osaa arvostaa ja olla onnellinen siitä mitä olen saanut.
Mieheni jäi parivuotta sitten työttömäksi ja masentui, välillä on ollut hyviä ja välillä huonoja hetkiä, nyt on hyvä aika, mutta en enää jaksa uskoa meihin enkä tiedä haluanko enää edes.
Mietin eroa todella usein, tavallaan haaveilenkin siitä, todellisuudessa en koskaan uskaltaisi lähteä. En vaan enää rakasta miestäni, koitan kovasti mutta mitään ei tunnu, toivoisin että hän olisi mahdollisimman paljon pois, vaan hänhän on aina kotona. Haluaisin niin olla hyvä ja rakastava puoliso, koska työttömyys ja siitä seurannut masennus ovat olleet miehelleni raskaita, vaan en pysty, tuntuu että välillä vihaan häntä, hän sanoi joskus että on täysin epäonnistunut luuseri, olisi tehnyt mieli sanoa että olen samaa mieltä.
Tuntuu kun vetäisin kivirekeä perässä, olen kaikesta vastuussa, hän on kuin pieni lapsi. Välillä mietin myös että hän tuntuu kovin tunneköyhältä jahänen on aina ollut kovin vaikea puhua tunteistaan ja nykyisin olen lähinnä huolissaan kun olen huomannut että hän ei koskaan näytä lapsille tunteitaan en ole ikinä nähnyt hänen halaavan suukottelevan tai sanovan mitään tunnepitoista lapsille, hän ei myöskään osaa lohduttaa ei ota syliin ym… Kävimme vuosi sitten parisuhdeterapiassa ja siellä hän näytteli iloista ja pirteää ja oli sitä mieltä että minä olen hullu kun edes ajattelin eroa, ja taas kaikki oli mukamas hyvin…hän ei halua puhua koko asiasta enää. on myös ollut aikoja jolloin alkoholi on ollut hänen elämässään vahvasti mukana, lähinnä aika rajuna viikonloppu ryypiskelynä ja on ollut minulle silloin erittäin ilkeä sanallisesti, jotenkin kaikkea on vaan vaikea enää unohtaa.
Päivällä töissä olen iloinen ja pirteä ja kaikki tuntuu hyvältä, vielä kotimatkakin menee ihan hyvin mutta kun tulen kotiin ja näen mieheni minua alkaa ahdistaa, ihan kamalaa, vaikka kuinka yritän olla ajattelematta omia tunteitani, ne pulppuavat jostain nalkutan ja tiuskin lapsillekkin, vaikka he nyt ovat täysin syyttömiä se tuntuu pahalta. Huh olipa sepustus varmaan kamalan sekava vaan helpotti kun sai purkaa tuntojaan.