Kun elämältä pohja pois eikä tiedä miten jatkaa
Pari kuukautta sitten selvisi miehen pettäminen ja lyhytaikainen suhde (4kk satunnaisia viikonlopputapaamisia). Vajaa 20-vuotta ollaan oltu naimisissa ja2 kouluikäistä lasta. Ei jotenkin yllättänyt, vaikka teki kipeää ja kaikki romahti. Olemme molemmat vajaa 50-v.
Molemmat olivat aina painottaneet uskollisuutta. Mies on kuulemma jo useamman vuoden ollut takki tyhjä (työttömyyttä, ei kuulemma koskaan käydä missään jne). Mies ei tietenkään ole puhuvaa sorttia ja itse haluan aina selvittää asiat. Ehkä hän oli masentunutkin.
Kun juttelimme asiasta, mies kertoi jo aiemmin keväällä halunneensa lähteä, vaan ei lähtenyt. Kun ilmoitin, että kerromme lapsille erosta iltapäivällä, mies tulikin itkien luokseni ja sanoi ettei me voida tehdä niin. Hän pyysi anteeksi. Itse myönnyin ja päätimme jatkaa o-tilanteesta, käydä parisuhdeterapeutilla ja jutella aikki asiat halki ja olla avoimia.
Itse asiassa olemme jutelleet nyt varmaan eniten suhteemme aikana, myös terapeutilla. En tiedä olenko vieläkin shokissa vai mitä, mutta periaattessa arki sujuu, seksi sujuu. Tietenkin te,jotka olette kokeneet uskottomuuden, tiedätte unettomat yöt, laihtumiset ja ahdistuksen. Olen käynyt ja käyn kriisiä läpi edelleen, puhun kaverini kanssa (joka ei ihan kaikkea tiedä vielä), olen ahdistunut, nukun huonosti, lapsia ei jaksa huomioida, luen tätä palstaa, töissä ei aina jaksa. Tiedän, että aikaa pitää antaa kulua, jotta tiedän mitä teen. Joskus olen niin vihainen, että haluan erota, joskus taas se rakkaus toista kohtaan pitää kiinni ja yrittää taas. Epäilen ettei toisen tyhjä olo ehkä katoa ja olen yrittänyt turhaan.
Kun olisi ihanaa tavata saman kokeneita ja saada konkreettisesti tukea.Onkohan täällä pääkaupunkiseudulla mitään ryhmiä vai perustetaanko oma? Mä olen sen verran rohkea, että voisin tavata muita samassa tilanteessa olevia enkä pelkää kasvojen menetystä.
Nyt olen taas kerran ihan hukassa, mistä voimaa eteenpäin, tulevaisuus pelottaa ihan hirveästi. Haluaisin myös itselleni elämää, tutustua uusiin ihmisiin, mutta nyt on arka lähtemään jumpparyhmiin jne. Olisi ihanaa lähteä jonkun kanssa vaikka kauppatorille näkemään ihmisiä ja juttelemaan kaikenlaista ja saada tukea, että tästä selvitään🙂👍