Kun ei vaan saa suuta auki.
Jälleen kerra mä kirjoitin pitkät pätkät historiaa ja siitä miten tilanteeseen on päädytty, ja jälleen kerran sen seitsemännen tarkastuksen ja muokkailun jälkeen päätin että ihan sekopäistä tekstiä joten olkoon ja menen suoraan asiaan.
Minä mies 50, hän nainen 40, suhdetta 10 vuotta josta 5 vuotta avoliitossa. Jo aika alusta asti suhteessamme on ollut asioita pielessä mutta muutaman aloittamani korjausyrityskeskustelun epäonnistuttua minä sopeutuvaisena yksilönä olen antanut olla. Se on sitten kokonaan toinen tarina miten tähän tilanteeseen on jääty, mutta se menee tuohon alussa mainitsemaani osastoon pitkistä tarinoista joita en saa itseäni tyydyttävästi tähän kirjoitettua joten olkoon.
Nyt, etenkin näiden avoliittovuosien jälkeen olen jo muutaman vuoden öisin miettinyt kaikkia asioita joita elämältäni haluaisin mutta vallitsevassa tilanteessa ne jäävät kyllä tapahtumatta. Ongelma on vain siinä että minä en vaan kertakaikkiaan saa suutani auki. Se ei vaan onnistu. Hän ei varsinaisesti kiellä minulta mitään (no eipä tietysti koska en paljoa pyydäkään) mutta miten hitossa kerron että haluan X Y ja Z ja olen aina halunnut niitä mutta en oo saanu sanottua koska ’sä oot tollanen’ mutta nyt mä en enää voi olla ilman noita. Sitten hän todennäköisesti pahoittaa mielensä koska mulla on paha olla koska hän on ajanut mut tähän tilaan.
Tuossa noin niinkuin ympäripyöreästi. Esimerkiksi X Y ja Z:n tarkentaminen olisi varmaan olennaista mutta en viitsi koska sitten tämä menee taas länkytykseksi jota en saa kirjoitettua niin lyhyesti että kukaan jaksiai lukea. Pointti on kuitenkin se että mun on pian pakko saada nämä asiat kuntoon, mutta en tiedä miten. Usein ehdotetaan kirjoittamista mutta en ala siihen, siitä ei missään tapauksessa tule niin selkeätä tekstiä että kelpuuttaisin sitä itse.
Mistä tällaiseen lukkotilaan saisi apua? Onhan meillä työterveydessä ilmeisesti jotain MT-palvelujakin, mutta jotenkin tää ei oo musta nyt (vielä) ihan sellainen tilanne että sitä puolta alkaisin kuormittamaan. Mitä edes sanoisin? Pitäs uskaltaa näyttää muijalle kaapin paikka kun se on 10 vuotta ollut väärässä paikassa? Sitten on kai jotain niitä parisuhdeterapioita joihin kai voi mennä yksinkin. Kai sellaiseenkin on vuoden jono ja taas tuntuu hölmöltä mennä sinnekään kertomaan että kaappi on väärässä paikassa mutta en viitsi sanoa ettei kumppanille tuu paha mieli ku en o sanon aikasemmin?
Huono kirjoitus tästäkin sitten lopulta tuli mutta olkoon, tarttee nyt 4 tunnin valvomisen jälkeen lähteä töihin.