Kumppanin vankilatuomio

Kumppanin vankilatuomio

Käyttäjä Pirjo86 aloittanut aikaan 18.01.2023 klo 23:09 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Pirjo86 kirjoittanut 18.01.2023 klo 23:09

Miten selvitä yksinäisyydestä kumppanin vankilan aikana? Mieheni kertoi heti alussa ennen ku oltiin alettu seurustelemaan että hänelle on tulossa tuomio vanhasta tapahtumasta että ollut kiltisti jo muutaman vuoden sekä tietenkin nyt seurustelumme ajan pari vuotta että yhteensä viisi vuotta kiltisti tehnyt normaalisti töitä ja yrittänyt rakentaa elämää. Nyt hän joutui sitten istumaan viimeistä tuomiota avovankilaan. Saamme nähdä joka toinen viikonloppu pari tuntia ja joka toinen vähän enemmän. En olisi uskonut et tuntisin näin yksinäiseksi oloni. Minusta on alkanut tuntua siltä et mieheni on ainut joka pitää minuun yhteyttä kysyy kuulumiset ja soittaa vankilasta useita kertoja päivässä. Minulla ei ole paljoa ystäviä koskaan ollutkaan mutta nyt tuntuu et se yksi ainut ystävä on minut hylännyt kun ei ole edes viestillä kysynyt miten voin. Teen kotoa käsin töitä tuntuu et olen vain töissä ja sitten istun sohvan nurkassa yksin odottaen et olis jo ilta et olis tämä päivä mennyt ohi. olen yrittänyt löytää ystäviä mut tuntuu et ne kaatuu siihen kun kerron et miks ovessani lukee miehen nimi vaikka ei asu täällä. Olen avoimesti kertonut että se miksi mies vankilassa ei ole naisiin kohdistuvasta ja toisaalta oli edes väärin joutua sinne kun puolusti kehitysvammaista naista jota oltiin käytetty hyväksi puolusti liian kovasti tuota naista ja sille miehelle ketä pahoinpiteli jäi jotain vammoja. Nyt tuntuu siltä et itken kun olen niin yksin. Miten yksinäisyydestä voi selvitä? Mikä auttaisi yksinäisyyden tunteeseen?

Käyttäjä RedBone86 kirjoittanut 21.01.2023 klo 14:59

Vanha sanonta oli meillä ketkä ollaan linnassa, että älä seurustele kun linnassa olet tai joudut sinne. Varsinkin jos pidempi tuomio.Mies miettii väkisin pärjääkö nainen yksin?Onko hönellä toinen yms, saattaa tulla turhia riitoja ihan tuosta vain ja toinen epäilee loppuelämän sitä.

Kyllä olet ottanut tietoisen riskin kun vankilasta kyse ja sanonut siitä myös.

Itsekkin 7 tuomiota istunut, enää en vuosiin kohta kymmeneen. Mutta ei koskaan ole helppo tilanne oli sitten mies tai nainen istumassa.

Pitkä ja terve suhde kestää vaikka elinkautisen USKON kyllä, mutta tuore yms suhde on aina vaakalaudalla.

Käyttäjä Mansikkamarja123 kirjoittanut 27.03.2023 klo 14:15

Hei. Luin tekstisi ja toivon teille parasta ja että suhteenne kestää tämän koettelemuksen. Oletko itse laittanut ystävällesi viestiä, jos välinne lähentyisi.

Olisiko vertaistuesta sinulle apua?  https://www.krits.fi/tietoa/perhe-ja-parisuhde/mista-laheinen-saa-tukea/