Kumppani ihastui työpariin ja eteni

Kumppani ihastui työpariin ja eteni

Käyttäjä Darppinen aloittanut aikaan 21.12.2022 klo 13:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Darppinen kirjoittanut 21.12.2022 klo 13:39

Heippa! Tarina on pitkä joten yritän selittää tilanteen mahdollisimman selvästi ja lyhyesti, koska kaipaan apua. Eli olemme nykyisen kanssa olleet yhdessä jo 8v ja meillä on yhteinen lapsikin. Naiseni aloitti työt uudessa työpaikassa jossa suurin osa on miehiä. Hän sitten ihastui työpariinsa ja he keskustelivat viesteillä joka pv mikä sitten herättikin epäilystä itselläni. Sitten heillä tuli firman juhlat ja olivat baarissa… Hän tuli aamuyöllä kotiin ja tunsin että joki on vinosti… Joten sain hänet tunnustamaan että oli liian läheisessä kontaktissa illan hänen kanssaan ja tanssin yhteydessä vieläpä sanoivat toisilleen että tykkäävät toisistaan ja kainalossa vietti aikaa yms. Pussailua ja muuta ei kuulema ollut. Hän ei aluksi syytä tiennyt miksi teki niin ja sanoi että meni yli. Vaadin häntä näyttämään heidän keskustelua ja hän antoi aika vapaasti katsoa sen läpi, se ei ollut helppoa luettavaa. Mies haukkui hänelle vaimoaan ja hetken päästä minun kumppani tietyllä tasolla morkkasi minuakin hänelle… Mies myös lähetteli hänelle tosi härksejä kuvia yms jotka eivät aina edes olleet ”meemejä” … Kuulema työmaalla ihan normaalia huumoria. En sitten tiedä minkälaisia keskusteluja työpäivän aikana kävivät keskeneään jne ennenkuin tilanne paljastui. Pari pv olimme erillään ja mietimme asioita, kun istuimme puhumaan ruhallisesti niin kumppani sanoi että taisi hakea jotain mitä ei kotona enään ollut…. Huomasin tietyltä osin saman asian. Omien ongelmien takia ei ole ollut välttämättä tarpeeksi läheisyyttä mitä hän olisi kaivannut mutta ei tosiaankaan ole kokonaan loppunut… Oman masennuksen takia josta en kertonut kenellekkään niin en ole ollut täysin aktiivinen arkisten asioiden hoitamisessa yms. Tiedän, oma vikahan se on ja olisi pitänyt osata hoitaa itseni kuntoon. Tämä tilanne herätti minut kaikin puolin itseni suhteen ja parisuhteen osalta. Hän sanoo nykyään että ei usko ennenkuin näkee ja olen jo kuukauden todistellut muutostani kaiken osalta. Heillä on vieläkin ihastuksen tunteet toisiaan kohtaan ja joka pv ovat 9h yhdessä töissä. Tekstaaminen jatkui heillä ”normaalien asioiden” merkeissä mutta mistä minä sen tiedän… Koska viikko tapahtuman jälkeen mies latasi snäpchatin yhtäkkiä omasta tahdostaan ja lisäsi kumppanini kaveriksi ja tekstailevat siellä nykyään. Eivät kuulema ole sopineet erikseen että aletaan tekstaamaan platfotmilla jossa viestit katoaa. Kaiken lisäksi hän vaihtoi puhelimen koodinkin ja syyksi sanoi että pelkää minun menevän ja laittavan sille miehellä jtn viestiä hänen nimellään… Tein alussa virheen ja kysyin omalla profiililla mieheltä että mitähän sen vaimo ajattelisi kaikesta siitä miten hän puhuu hänestä toiselle naiselle kehen on ihastunut yms. Kielsi kaiken fiksuna mutta silti kadun että menin laittamaan hänellä viestiä. Onko minun väärin tuntea vääryytenä se että he vieläkin tekstaavat ja tunteet pinnassa? Vaikka koko keissin vika on suuresti myös minun? Kumppani sanoo että yrittää piettää tasapainossa työn ja kotielämän siksi tekstaa hänelle vieläkin ettei olisi ”akwardia” töissä. Olen herännyt kuten sanoin ja alkanut hoitamaan 100% panoksella arkisia asioita ja 100% panoksella kodin asioita, remppaa yms yms. Ennen panostus oli ehkä 30-50%. Mutta minun on vaikea antaa rakkauden osalta 100% panosta (joka ennen oli ehkä 60%) kun hän tekstaa vieläki sen jätkän kanssa ja antaa minulle syitä yliajatella … Hän nimenomaan vaatisi että antaisin sen täyden panoksen…. Jotenkin huomaan että hän ei ole täysin oma itsenä ja oletan että se johtuu siitä että tunteet ovat sekaisin kahden miehen välillä? Kiitos paljon että jaksoitte lukea ja auttakaa minua että miten tästä pitäisi jatkaa?

Käyttäjä Darppinen kirjoittanut 21.12.2022 klo 14:09

Vaadin että ottaisi etäisyyttä häneen ja kipettaisi tekstaamisen että tunne katoaisi mutta kuulema en sitten ymmärrä hänen puoltaan kuinka vaikeaa hänellä tulee olemaan töissä.... Hän kuvailee miestä hyvänä tyyppinä ja kaverina ja heillä on periaatteessa enemmän yhteistä mitä meillä... Harrastukset ja musiikkimaku esim. Jopa keskustelee hänen kanssaan enemmän kuin minun ja kuulema työpäivä on parasta mitä hänellä on nykyään ja koti on niinkuin helvetti koska käymme tätä läpi. Unohdin kertoa myös sen koska olen itse yhden naisen mies ja tosi tunteellinen niin olen nukkunut tapahtuman jälkeen 2-5 tuntia yössä nähden painajaisia oikeastaan joka yö... Olen tosi uupunut koska tämä on minulle tosi iso isku varsinkin kun tiedän että vika on minun myös... Toissa yönä nukuin tosi levottomasti nähden paskaa unta heistä ja tipuin sängyltä unissaan lyöden pään pöydän kulmaan. Heräsin tietenkin siihen ja sain jonkin sortin kohtauksen ja teki mieli huutaa mutta lapsikin tietenkin nukkuu viereisessä huoneessa niin se ei onnistu... Joten purskahdin itkuun lyöden lattiaa pari kertaa. Kumppanini heräsi siihen tippumiseen ja kysyi haluanko tulla kainaloon eikä oikeastaan sen enempää mitään sanonut unissaan. Seuraavana päivä hän sanoi että lopettaa jonninjoutavan tekstaamisen hänen kanssaan mutta työviesteille ei voi mitään koska näki miten paha minulla on todellisesti olla. Mutta jokin mua silti epäilyttää tässäkin asiassa... Johtuuko siitä että luottamus väkisinkin droppasi jonku verran tässä vai mikä on.... Hän ei ollut surullinen tai mitään vaan enemmänkin normaali kun sanoi että lopettaa.

Käyttäjä Darppinen kirjoittanut 21.12.2022 klo 14:11

Haluan valaista vielä asiaa hieman että ihmiset pääsee täysin jyvälle. Tosiaan tiedän että viime vuosina olen ollut aika p*ska mutten silti mikään täysi tunari... Aina olen ajatellut hänen parastaan ja silti tukenut häntä monissa hänen asioissaan... Ainoa mikä jäi pois oli arkisten asioiden hoitaminen oma-aloitteisesti ja kehut esim rakkauden osalta yms. Olen silti aina ajatellut hänen parasta itseänikin edellä. Pari kertaa hän on ottanut asian puheeksi mutta minun osalta nuo asiat eivät muuttuneet pitkäksi aikaa... Ymmärrän periaatteessa että ei usko ennenkuin näkee. Mutta hän olisi voinut silti hoitaa tilanteen eri tavalla, esim vaan jättää minut ja tehä sitten mitä haluaa tai kertoa että on ihastunut vahvasti toiseen niin uskon että sekin olisi riittänyt jo herättämään minut. Tapahtumien hetkellä hän ei kuiten tiennyt vielä syytä miksi tekee näin huom. Alitajunnastako se tuli sitten? Sanoo että rakastaa minua vieläkin yli kaiken ja sanoo että ei sen jätkän kanssa tulisi mitään koska molemmilla perheet... Sanoo myös tunnetta häntä kohtaan "pikku ihastuksena" mutta vaikea uskoa jotenkin... Minua ei vissiin saisi häiritä se että he olisivatkin tekstanneet joka pv kokoajan tuonkin tapahtuman jälkeen?