Keskenmeno

Keskenmeno

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 09.06.2024 klo 12:01 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.06.2024 klo 12:01

Mulla todettiin viime viikolla varhainen keskenmeno, jossa raskausmateriaali ei ollut vuotanut itsestään ulos, joten jouduin tekemään kohdun tyhjennyksen kotona lääkkeillä. Suru siitä ettei juuri tämä toukka (jota jo olin alkanut rakastaa) saanut kasvaa sen isommaksi on valtava.
Tiedostan sen olevan hieman epäreilua, mutta tunnen katkeruutta neuvolan terveydenhoitajaa kohtaan, joka kannusti minua ajattelemaan, että niin kauan kuin kipuja tai vuotoja ei ole, kaikki on todennäköisesti hyvin ja olen edelleen raskaana vaikka siltä ei joka hetki tuntuisikaan. Samalla tiedostan että niinhän sitä varmaan kannattaakin ajatella, jos ajatus siitä ettei kaikki välttämättä mene hyvin aiheuttaa voimakasta stressiä, joka puolestaan voisi vaikuttaa alkion hermoston kehittymiseen. Olisiko pettymys ollut pienempi, jos olisin pitänyt kaksin käsin kiinni varovaisesta ’jos kaikki menee hyvin’ ajattelusta sen sijaan että annoin itselleni luvan täysin sydämin luopua epävarmuudesta ja haaveilla ajasta lapsen syntymän jälkeen? Ehkä, mutta oli se myös niin ihanaa aikaa etten ainakaan tällä hetkellä kadu sitä ettemme maksaneet varhaisultrasta yksityisellä (jolloin olisimme saaneet tienneet alkion kasvun pysähtyneen jo melkein kuukautta aiemmin), ja saimme haaveilla täysin rinnoin unelmasta, joka oli liian suuri toteutuakseen ensimmäisellä yrityskerralla.

Aiheesta on varmaan aiempaakin keskustelua, mutta en jaksanut selata kaikkia otsikoita läpi.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 5 kuukautta, 2 viikkoa sitten. Syy: Lisäys ja editointi
  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 5 kuukautta, 2 viikkoa sitten. Syy: -
Käyttäjä Jumppatyttö kirjoittanut 17.08.2024 klo 20:15

Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti saatte myöhemmin vielä lapsen.

Minulla todettiin juuri nt-ultrassa kuollut sikiö. Oli kuollut ehkä viikon aiemmin. Varhaisultrassa ja ekassa neuvolassa (kurkattiin ultralla) kaikki oli hyvin. Todennäköisesti kromisomihäiriö kyseessä...

Joudun tyhjennykseen osastolle muutaman päivän päästä.

Mielestäni on epäreiluinta että neuvola-ajat on peruttu, minusta olisi ollut kiva käydä tutun ihmisen kanssa juttelemassa. Meidän alueella keskusteluapua pitää kysyä seurakunnalta, kriisiavusta tai terveyskeskuksesta (käytännössä mielenterveyspuolen psyk sh jolla jonot)

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.08.2024 klo 19:25

Olen pahoillani jumppatyttö! Nämä ovat kyllä niin asioita joita ei toivoisi kenellekään. 😣 Jos arvelet että vertais-keskusteluseurasta voisi olla tilanteessasi apua, mä olen löytänyt sitä melko hyvin vau.fi-foorumin keskustelualueilta - siellä on omat ryhmät menetyksen kokeneille, ja rekisteröidyttyään voi pyytää pääsyn salaiseen ryhmään, jonne kirjoitetut viestit eivät ole kaiken kansan luettavissa.

Käyttäjä Jumppatyttö kirjoittanut 30.08.2024 klo 15:01

Itseasiassa liityinkin sinne jo ja on kyllä tosi hyvää ja myötätuntoista keskustelua.

Olen nyt ollut 2 viikkoa sairauslomalla keskenmenon toteamisen jälkeen ja olo on edelleen tosi jaksamaton ja masentunut. Sain onneksi keskusteluapua työterveydestä kun julkiselta puolelta ei meinannut millään onnistua. Sairauslomat myös työterveyden kautta.  Mitä oliskaan käynyt ilman työterveyttä...