Pitkä parisuhde kariutui pettämiseen ja valheisiin. Parisuhteen mukana tuntui menevän useampi ystävyyssuhdekin ja tuntuu että moni on totaalisesti kääntänyt selkänsä minulle. Koska mies petti kaverini kanssa on luottamus mennyt melko moniin ihmisiin.
Olen tässä reilun vuoden aikana yrittänyt pysytellä hyvissä väleissä kaikkien, lukuunottamatta ex-kaveriani jonka kanssa mieheni petti, kanssa, mutta ei nämä suhteet tunnu vain toimivan. Ex-poikaystävän kanssa välit on olleet katkolla melkein pari kuukautta uusien ja taas uusien valheiden paljastuttua ja sen myötä on yhteydenpito muutamiin muihinkin ystäviin katkennut. En oikeastaan edes tiedä miksi, mutta tarjolla tuntuu olevan vain käännettyä selkää.
Olen jo oikeastaan hyväksynyt että osa ihmissuhteistani on nyt kuolleet ja kuopattu mutta miten selviän näiden katkeruuden ja vihan tunteiden kanssa?? Haluaisin kovasti rakentaa uutta elämää ilman näitä menneisyyden kummituksia, mutta joka ikinen päivä huomaan vatvovani näitä jo vanhoja asioita petoksista ja valheista. Olen niin vihainen siitä että luottamukseni muihin ihmisiin on kärsinyt niin pahan kolauksen etten usko kykeneväni enää missään suhteissa täysin toiseen luottamaan. Haluaisin vain poistaa elämästäni kaikki ihmiset joihin en kykene luottamaan, mutta olen heihin niin monella tavalla sidoksissa ettei se ole ihan helppoa… Ei vaan jaksaisi enää koittaa niellä kiukkuansa ja esittää että välit on ok. Asiasta kekustelu ei ole auttanut, saan vain lisää valheita ja asioiden kieltämistä vastaukseksi. Miten ihmeessä tästä vihasta ja katkeruudesta pääsee eroon??