Kaksi vuotta uskottomuudesta ja ihastumisen tunteet toiseen
En tiedä mistä tämän edes aloittaisin viimeisen kahden vuoden aikana useammankin kerran olen lukenut näitä moninaisia tarinoita uskottomuuteen ja sen tuomiin parisuhdeongelmiin liittyen sekä täällä tukinetissä että muualla.
Meillä siis täysin sama tarina kuin niin monella muulla täällä. Tasan 2 vuotta sitten sain selville mieheni uskottomuuden, mitä oli jatkunut n. 4-5kk. Onnellista (?) yhteiseloa meillä oli silloin takana jo 15 vuotta sekä kaksi ihanaa (nyt jo kouluikäistä) lasta. Meille ei uskottomuus, flirtti tai mikään sen tapainen ollut siihen asti ollut minkäänlainen teema tai asia, joka edes olisi millään lailla koskettanut meitä. Meillä oli syvä luottamus ja arvostus toisiamme kohtaan ja olisin voinut 110% vannoa, että ikipäivänä ei kumpikaan meistä koskisi muihin. Joten voitte varmaan kuvitella, miten mielettömän shokin tää koko tilanne aiheutti koko elämäni romahti.
Sain itse selville ja puhuin useampaankin otteeseen myös kolmannen osapuolen kanssa asiasta. Pahinta siis oli myös se, että mieheni ei itse kertonut ja myös sen jälkeen, kun sain selville perusteellisesti kaiken (toiselta naiselta) niin mieheni ei ollut kykenevä kertomaan minulle kunnolla omaa versiotaan. Hän kyllä myönsi lopulta kaiken ja kertoikin omalla tyylillään asiasta sekä katui syvästi ja on pyytänyt myös useita kertoja anteeksi näiden kahden vuoden aikana mutta koska olemme ihmisinä hyvin erilaisia ja itse pystyn hyvin avoimesti puhumaan ihan mistä tahansa asioista, mutta miehelleni se on hankalampaa jotenkin, koska ei ole oppinut tällaisia käyttäytymismalleja lapsuudessaan siellä kaikki ongelmat ja tunnepuolen asiat on käsitelty pinnallisemmalla tasolla.
Tähän liittyy myös sellaisia asioita, että meillä pettämistä tapahtui myös kotona, minun poissa ollessani. Tämä sattuu minuun vieläkin hyvin syvästi ja syvällä sisimmässäni olen siitä hänelle erittäin katkera miten te muut, joilla pettämistä on sattunut myös kotona, olette asiaan suhtautuneet tai sitä käsitelleet tai siitä yli päässeet? Minut se tekee todella surulliseksi.
Halusimme silti jatkaa yhdessä, meillä on ihan mahdottoman ihanat lapset, jotka rakastavat meitä molempia yli kaiken ja se olisi niin raastavaa repiä heidät irti tästä perheyhteisöstä ilman, että edes antaisi meille vielä kerran mahdollisuuden. Olen käynyt läpi pienoisen tunnepuolen helvetin näiden 2 vuoden aikana ja kaikki on kyllä mennyt parempaan suuntaan. Kävimme yhdessä myös terapiassa muutamia kertoja, jonka jälkeen jatkoin sitä yksin noin vuoden. Olen myös erityisherkkä ja luulen, että tämä tekee tästä koko kokemuksesta vielä rankemman, sillä tunnen joka ikisen tunteen todella syvästi ja rekisteröin itsessäni ja kaikessa muussakin pienimmätkin yksityiskohdat, koska hermostoni ei filtteröi ympäristön ärsykkeistä juuri mitään pois.
Kaiken tämän jälkeen tapahtui satunnainen tapaaminen itselleni toisen miehen kanssa ihan vähän aikaa sitten. Tapaaminen ei koskettanut minua itse tilanteessa millään lailla oikeastaan vain ajattelin miehestä, että onpas kivannäköinen ja symppis tyyppi. Emme edes oikeastaan jutelleet kunnolla, koska kyseessä oli aivan normaali asiakaspalvelutilanne. Kuitenkin tämän jälkeen (koska olimme ihan sattuman kautta hoitaneet kyseistä asiaa fb:n kautta) hän vielä palasi kerran kysyäkseen, olinko ollut kaikkeen tyytyväinen. Normaali juttelumme jatkui fb:ssa ja koska jotenkin synkkasi, siirryimme omiin privaatti fb:n keskusteluihin. Tässä mies alkoi avautua jotenkin hän oli tuntenut jotain niin erikoista tavatessamme, oli heti kokenut tunteen, että menee jollain tapaa sekaisin jo pelkästä kohtaamisesta ja tunsi olonsa jollain tapaa ahdistuneeksi jo siinä, kun seisoin hänen lähellään. Tämä tietty kuulostaa hieman absurdilta, mutta nähtävästi tämä on jollekin mahdollista itse en tuntenut siinä kohdatessamme mitään tällaista, vain enemmänkin jotakin normaalia jännitystä kivalta vaikuttavan tyypin kohtaamisesta arjessa.
Joka tapauksessa kirjoittelumme jatkui facessa ja hän vuodatti päälleni niin ihanan kauniita sanoja ja kohteliaisuuksia, että se tuntui niin mahdottoman ihanalta ja hyvältä (tietysti myös uskottomuuden rikkomalle sydämelleni). Itsellänikin tunteet heräsivät aloin tuntea ihastusta tätä ihmistä kohtaan pelkän kirjoittelun pohjalta ja se syveni päivä päivältä. Olin jotenkin sekaisin en tiennyt mitä ajatella tai tehdä ja olo oli helvetillinen ihastumisen tunteiden vuoksi ja siksi, koska olin varattu. Myös olisin ollut valmis, vaikka aloittamaan suhteen ko. ihmisen kanssa täysin ilman huonoa omaatuntoa. Ilman mieheni uskottomuutta, en olisi ikipäivänä voinut tehdä noin (ainakin vakaasti uskon näin). Silloin 2 vuotta sitten, kun sain selville pettämisen, uskollisuuden taika omalta osaltani myös katosi yhdessä yössä. Jotenkin asialla ei ollut minulle enää merkitystä, niin kuin sitä ennen.
Onko teillä muilla ollut samantyyppisiä kokemuksia uskottomuuden jälkeen?! Mietin, onko tämä jotain suurta kaipuuta kokea täydellistä ja vilpitöntä ihailua ja rakkautta joltakin toiselta henkilöltä kuin mieheltäni ? Mieheni kertoo rakastavansa minua joka ikinen päivä ja meillä on myös joka päivä läheisyyttä. Hän katuu tekoaan myös todella syvästi. Seksiä on myös paljon ja koko suhteemme on paljon parempi ja läheisempi kuin ennen eli periaatteessa mitään ei pitäisi puuttua…en myöskään haluaisi erota. Silti tuo välikohtaus ihastukseni kanssa (joka periaatteessa loppui ilman tapaamistamme) herätti nämä oudot tuntemukseni sisälläni, että haluaisin kokea rakkautta ja intohimoa joltain muulta taholta. Edelleenkin tunnen näin ja miestäni kohtaan rakkauden tunteet ovat jääneet taka-alalle. Onko tällainen tuttua kenellekään teistä muista uskottomuuden kokeneista ja millä tavoin pääsitte tästä yli tai eteenpäin?
Toivottavasti joku edes jaksoi lukea tämän loppuun
🙂