Kaksi kertaa jätetty
Minä olen nyt pudonnut kovaa ja korkealta. Olen ollut saman miehen kanssa 28 vuotta yhdessä ja nyt viikko sitten hän jätti minut toistamiseen.
Yhdeksän vuotta sitten hän jätti minut toisen naisen vuoksi. Kertoi yksi päivä että hänellä on toinen nainen ja pakkasi saman tien vaatetta mukaan ja muutti tämän luokse. Lapset olivat silloin vielä kotona ja tarvitsivat äitiä ja heidän kanssa touhutessa ei ollut kamalasta aikaa ajatella. Mutta muistan että silloinkin sattui ja tuntui kamalalta. Silloin noin 3 kk jälkeen mieheni alkoi haluta takaisin kotiin ja otin hänet takaisin lasten takia. En tiedä muutakaan syytä miksi hänet otin, ehkä siksi että elämä tuli taas turvalliseksi ?
Nyt olemme sitten keski-iän kynnyksellä ja toinen lapsi jo muuttanut pois kotoa, toinenkin aikuinen . Minun mielestäni meillä on mennyt hyvin, ei erinomaisesti mutta tavallisesti. Mutta emme ole riidelleet. En sanoisi että olen ollut onnellinen mutta en onnetonkaan tässä liitossa. Nyt sitten mieheni tuli viikko sitten sunnutaina kotia messuilta ja kertoi että hänellä on toinen nainen ollut jo puolitoista vuotta. Hän pakkasi taas vaatteet kassiin ja häipyi tämän luokse.
En ymmärrä kuinka tämä voi sattua näin kovasti. Ero oli toisaalta odotettavissa ja toisaalta alitajuntaisesti olen toivonut tätä eroa ja nyt kun se tuli maailma romahti. Minulla on vähän ystäviä ja asun kaukana kaupungin vilinöistä ja nyt olo tuntuu äärettömän yksinäiseltä. Tiedän että tästä erosta on vasta viikko ja aika parantaa mutta nyt tuntuu kamalalta ajatella vuoden päähän kun ensi viikonloppukin on kauhistus. Minulla on vielä talvilomiakin kaksi viikkoa pitämättä mutta en voi jäädä kotio enkä tiedä mitä muuta voisin lomalla tehdä , yksin ??? Viime viikonloppukin meni itkiessä ja ajettelen miten kestän ensi viikonlopun?
Pelottaa että olenko koko loppu elämän yksin. Sovimme mieheni kanssa että hän saa asuntomme ja hän ostaa minulle kaupungista asunnon johon muutan yksin. Muutan ensimmäistä kertaa asumaan yksin. Sekin pelottaa..
Onneksi löysin tämän tukinetin, olen lukenut teidän muiden tarinoita ja olen huomannut että meitä satutettuja on monta. 😭