Kaikella on aikansa
Ex-mieheni on alkoholisti ja meillä on kolme lasta, kaksi murrosikäistä ja nuorinkin pian siinä vaiheessa. Ero miehestä oli tosi vaikeaa ja sompailimme eron ja paluun välillä vuodesta toiseen. Viimeisimmän kerran erosimme puolisen vuotta sitten ja sen jälkeen ymmärsin jo kuinka turhaan olen taistellut ja toivonut, että jonakin päivänä mies raitistuisi. Pystyin hyväksymään, että minä en voi tehdä mitään mikä pelastaisi mieheni.
Viikko sitten sain kuulla että mies on teholla huonossa kunnossa. Sydän pysähtyi pariksi kymmeneksi minuutiksi ja tällä hetkellä hän on sairaalassa edelleen ja tajuttomana. Ei reagoi mihinkään, eivätkä lääkärit anna toivoa. Joko mies jää kaaliksi tai kuolee. Minun on vaikea uskoa, että tämä päättyi näin. Jokin minussa vieläkin odotti ja toivoi ihmettä parantumisesta. Luulin jo hyväksyneeni tosiasiat, mutta enpä näemmä kuitenkaan. Pääni on täynnä ristiriitaisia ajatuksia. Tiedän että eropäätös oli ainut oikea päätös, mutta kuitenkin ajatukset palaavat jatkuvasti siihen että mitä jos. Ja kuitenkin tiedän ettei mikään olisi auttanut. Lisäksi koen ettei minulla ole lupaa surra, itsehän minä jätin mieheni. Eniten minuun sattuu lasteni suru. Lasten suru kieppuu vihan, naurun, epäuskon ja tuskan kautta. Heidän puolestaan olen todella pahoillani. He menettävät isänsä. Ja aivan turhan vuoksi.