Juuri nyt kaikki on harmaata
En oikeastaan tiedä miksi edes kirjoitan tänne. Tuska on valtava ja johonkin kai sitä pitää purkaa. Ei kai ole järin miesmäistä ruikuttaa mutta menkööt.
Lopussa on 16 vuotinen suhde. Puoliso opiskeli lääkäriksi ja sitten erikoislääkäriksi. AIna ei ollut helppoa. Olen käytännössä hoitanut kaiken perheen suhteen. Jätin hyvässä nousukiidossa olleen urani taakseni ja vaihdoin vähemmän vaativaan hommaan jotta pystyin hoitamaan perheen. Olin pienemmällä palkalla mutta onnellinen että sain olla lasteni kanssa (pojat 7v ja 2v tällä hetkellä). Paineet olivat puoliskolla kovat ja vastuu painoi. Sain kuulla jatkuvasti mikälainen paska olin enkä oikea mies ollenkaan. Saattaa kuulostaa hullulta mutta olin silti ”onnellinen” koska sain olla lasteni kanssa. Jäin molempien lasten synnyttyä kotiin hoitamaan heitä jotta puolisko sai jatkaa uransa tavoittelua. Ensimmäinen näistä maksoi työpaikan. Juuri ennen vanhempainvapaata sain vielä palkankorotuksen, mutta yllättäen tuon jälkeen minulle ei ollut mitään hommia. Olin kuulemma jättänyt heidät kuseen. Noh se sentään lopulta päättyi hyvin ja sain töitä uudelleen. Puoliso oli vaativa. Minulta estettiin käytännössä kaikki harrastukset, joten jäin vain huoltamaan perhettä ja pyörittämään arkea. Viimeisen vuoden aikana ei hän enää edes vaivautunut käymään lasten kanssa ulkona koska silloin ei voinut tehdä omia juttuja. Minä kävin kaupassa, laitoin ruoat, vein lapset pihalle päivittäin ja ulkoilutin koiran. Ei siinä kyllä toisaalta paljoa enää harrastettuakaan. Edes vanhempiini en olisi saanut pitää yhteyttä koska ne olivat saatanan paskoja. Minä ajattelin ja uskoin että asiat muutuisivat paremmiksi kun hänen ei tarvitsisi enää etupäivystää ja paperit olisivat kourassa. Painetta olisi vähemmän.
Tultuaa kotiin viimeisestä päivystyksestä minulle ilmoitettiin ettei minua tarvittu enää ja voisin painua vittuun. Hän kuulemma ansaitsi parempaa. Järkytys oli valtava, vasta 3 päivää aikaisemin oli puhuttu tulevaisuudesta ja samalla minulla maksatettiin kaikki pöydällä maanneet laskut. Ihmettelin kovasti miksi kuukauden päässä eräpäivässä olleet laskut piti maksaa silloin, mutta mielummin maksoin ettei taas huudettaisi.
Tämän jälkeen kaikki on ollut yhtä kiristämistä. Aina saan kuulla jos edes yritän jostain neuvotella että jos en suostu en näe ikinä lapsiani. Muutin pois mitä muutakaan voin. SAin jopa vähän rahaakin yhteisestä asunnosta. Tosin en lähellekkään sen arvoa, koska silloin en ikinä näkisi lapsiani. Minun heikko kohtani on kyllä tiedossa. Tekisin mitä tahansa noiden poikien eteen.
Nyt olo on katkera, peterry, hyväksikäytetty ja tyhmä. Miten ihmeessä olen voinut tämän antaa tapahtua itselleni. Tinder tilit yms….. ovat tuolla ex puoliskolla olleet käytössä kuulemma jo pitkään. Kiva kun ihmiset nyt kertovat näitä. Luulin heitä ystävikseni.
Ainoa positiivinen asia on se että pojat saavat ainakin toistaiseksi olla luonani paljon, koska he häiritsevät hänen elämäänsä.
Silti jokainen hetki ilman poikia on täyttä tuskaa ja kyllä tämä loukattu olo tuntuu pahalta, vaikka järki sanookin että jos joku pystyy tuollaiseen niin parempi on olla ilman. Ja enhän minä mikään häävi mies ole. Tiedetään ymmärrän sen. Läski nelikymppinen äijä. Olen vain täysin hukassa en tiedä mitä tehdä ja miten. KAverit ovat loppujen lopuksi aika vähissä, koska olen eristäytynyt niin täysin pakon edessä. Enkä kykene perheellisiä juuri nyt tapaamaan, koska pääni ei kestä sitä.
Miten tästä jatketaan? Nelikymppinen koira oppii vähän huonosti uusia temppuja. En halua olla katkera, petetty ja vihainen. Se en ole minä! Mutta juuri nyt mitään muuta ei sisältä löydy.