Eli minulla on uusi suhde, ollaan oltu yhdessä vasta 5kk. Olen alkanut näkemään puolisossa puolia mistä en tykkää ja hieman pelkään. Puolison mielialat vaihtelevat todella paljon, saattavat vaihtua sekunnin sisällä: välillä raivotaan, huudetaan, välillä itketään ja välillä nauretaan. Puoliso suuttuu pienimmistä asioista esim.jos kahvia läikkyy yli tai kynä on väärin, puoliso alkaa huutamaan ja kiroilemaan, huutaa ihan että pelästyin. Pian puoliso rauhoittuu ja kaikki on hyvin. Päivän sisällä voi tulla useita raivokohtauksia, pelkään kokoajan että mitä tulee seuraavaksi.
Puoliso on mustasukkainen, ei aina haluaisi päästää minua ystävien luokse, kyttää kenen kuvasta tykkään instagramissa ja jos laitan ystävälleni sydän hymiön niin saan vihat päälleni. Puoliso perustelee asiat, että haluaa minut kokoamaan ja haluaa olla vain minun kanssa.
Puoliso on meinannut lyödä minua, ei lyönyt. On heittänyt/työntänyt tuolin minuun päin, ei sattunut.
Puolisolla on koira, hän välillä huutaa koiralle, kerran on potkaissut sitä ja kerran lyönyt. Kun otin puheeksi koiran lyömisen niin puoliso perusteli asian vain että ei edes lyönyt voimalla ja minä suurentelen asiat enemmän kuin ne ovat.
Hyvinä päivinä kaikki on hyvin, mutta huonoina päivinä olen pelokas ja varuillani. Olen hukassa että mitä teen ? Jäänkö suhteeseen ja yritän saada puolisoni muuttamaan käytöstä vai juoksenko nyt, vielä kun voin ?