Jotain hukassa ja kohta loputkin jos en tee jotain..

Jotain hukassa ja kohta loputkin jos en tee jotain..

Käyttäjä Anados aloittanut aikaan 01.03.2017 klo 15:10 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Anados kirjoittanut 01.03.2017 klo 15:10

Olen tässä elänyt 6vuotta unelmanaiseni kanssa rikkinaistä elämää. Kiitos minun taiteilun veitsenterällä kahden rakkaan välillä. Toinen on tämä ihana nainen jota rakastan ja toinen tämä pirullinen salarakas päihteet. Toisella onneen toisella hautaan?! Johan järki sanoo että kumpi olisi järkevä vaihtoehto! Vaan mikä helvetti siitä tekee niin vaikeaa? Nyt olen omien kama sekoilujeni takia niin rikki, häpeissäni, ahdistunut ei sanat riitä tähän tunteeseen. Kun näåen rakastamani naisen joka päivä edessäni tunnen rakkautta vaan aina takaa hiipii se häpeä ja nöyryys mitä olen tehnyt näinä vuosina kamoissani. Haluan paeta haluan pelastaa vaan onko minulla oikeus tuhota toinenkin ihminen itseni takia. Omien ailahtelujeni ja mielihalujeni takia!? Olin viime yön legurissa kun saksin valtimoni poikki. Nyt on piste! Joko tai ja se lopullinen ratkaisu houkuttaa enemmän. Ei kukaan kärsisi vuokseni.

Käyttäjä Heinänen84 kirjoittanut 02.03.2017 klo 13:41

Hei,
en tiedä osaanko kirjoittaa oikeita asioita sinun tilanteeseen, mutta haluan vastata edes jotain. Itselläni ei ole kokemusta päihderiippuvuudesta, muuten kun että pari sukulaista on niihin kuollut...
Ensinnäkin, häpeästä ei kannata niin välittää. Jokaisella on omat häpeänsä ja "luurangot kaapissa", kukaan ei ole täydellinen. Ajattele sensijaan miten ylpeä voisit olla itsestäsi ja rakkaasi sinusta, jos hakeutuisitkin hoitoon, kampeisit itsesi taas jaloilleen ja aloittaisit uuden elämän. Voisi olla "elämä ennen" ja "elämä jälkeen". Ajattele minkälainen tarina sinusta jäisi jälkipolville kerrottavaksi....olisi ainakin juonenkäänteitä ja onnellinen loppu, miten mahtava selviytymistarina!

Luuletko että oman käden kautta kuoleminen suojelisi rakkaitasi? Oletko ajatellut siltä kantilta, että sinä lähdet ja he jäävät...he joutuvat elämään sen asian kanssa...En tiedä miltä se tuntuu, mutta käsittääkseni se jättää ihmisiin jälkensä...sitäkö haluat?

Ole rohdea. Uskalla katsoa vielä pari "korttia" lisää ja kokea mitä raittiilla sinulla on annettavaa. Olet varmasti hyvä jossakin, ehkä pystyt auttamaan toisia tai opiskella.

Hyvää kevään odotusta, kohta paistaa jo aurinko 🌻🙂🌻

Käyttäjä abcd* kirjoittanut 10.04.2017 klo 22:42

Olen samaa mieltä siitä, että häpeään kannattaa kiinnittää mahdollisimman vähän huomiota. Helpommin sanottu kuin tehty, tiiän itsekin. Sitä tunnetta on vaikea väkisin poistaa, mutta sitä voi yrittää pienentää tietoisesti. Sun pitää muistuttaa itseäsi, että oot sairastunut päihderiippuvuuteen ja siitä on seurannut tiettyjä asioita. Päihderiippuvuus ei kuitenkaan oo kenenkään syy. Se on sairaus eikä sairautta tarvi hävetä. Sen kanssa voi elää ja pyrkiä voimaan paremmin mm. antamalla muiden auttaa, vaikka ei se varmasti helppoa ole.

Mun lapsuudessa käytettiin paljon alkoholia. Isäpuoli söi alkoholin kanssa vielä lääkkeitä sekaisin. Jälki oli aika rumaa ja meillä oli tosi huonot välit. Hän ei kuollut oman käden kautta, mut selvästi juomisen vuoksi. Moni jäi suremaan lyhyeksi jäänyttä elämää. Olisin toivonut hälle samaa mitä kaikille muillekin: onnellista elämää. Hänellä oli omat taustansa, mitkä vaikutti varmasti alkoholisoitumiseen. Se mun (ja muiden) saama kohtelu oli silti tietty väärin, mutta silti olisin toivonut hänen saavan elää pidempään ja ehkä löytävän elämäänsä jotain sellaista, mistä seuraisi hälle ja muillekin jotain hyvää. Ihmiset kärsii ja suree aina muiden epäonnea ja toivoo rakkailleen hyvää.

Sullekin hyvää toivoo varmasti moni. Säkin haluat selvästi hyvää muille ja pystyt sitä vielä paljon antamaan. Täällä maan päällä ollaan niin lyhyt aika, siitä kannattaa ottaa kaikki mahdolliset onnenmuruset irti. Niitä varmasti löytyy sullekin vielä, vaikka sitä ei uskokaan sillonkun kaikki näyttää mustalta. Ota hetki kerrallaan.

Käyttäjä Tuuulia kirjoittanut 12.04.2017 klo 15:30

En tiedä missä paikkakunnalla asut tai millaisesta päihderiippuvuudesta kärsit, mutta kannattaa hakea apua ihan vain vaikka päihdepolilta 🙂 Kaikilla on jokin syy miksi paeta päihteidenkäyttöön muuta maailmaa, ja sen selvittämiseen saat varmasti ammattiapua mikäli vain haluat! 🙂🌻