Joko tämä on loppu, vaiko ei?
Olen seurustellut 1,5v nuoremman miehen kanssa, ja tämä mies on erittäin mustasukkainen ja vaikea tapaus muutenkin.
Hän on ujo, ja tutustuminen ystäviini on ollut takkuista, yleensäkin kaikki vähänkään hänen mielestä tavallisuudesta poikkeava on kammottavaa ja kauhistus.
(mietitte varmaan mihin hänessä ihastuin, no siihen että hän ei ollut tyypillinen paskanjauhaja, joka puhuu läpiä päähänsä päästäkseen määränpäähänsä)
Kuitenkin hänellä on taustalla perheessään tragedia, joka on se että hänen isänsä jäi kiinni pettämisestä, kun ”toinen nainen” sai lapsen.
Tuloksena perhe joutui vaihtamaan asuinpaikkakuntaansa ja miesystäväni oli silloin herkässä iässä ja varmasti kärsi paljon. Hän vihaa isäänsä edelleen, heidän perheessä tälläisistä asioista ei puhuta, vaan ne haudataan alle.
Mieheni siis on hyvin epävarma itsestään, opiskelee ja valmistuukin kohta, mutta on siis todellinen stressaaja, stressaa ihan kaikesta ja se tietenkin heijastuu minuunkin.
itse olen oikeasti aika ”no worries” tyyppi, luonteeltani positiivinen, ja hyvin temperamenttinen. Vanhempana naisena, joka on ollut naimisissakin olen siis ulospäinsuuntautunut ja tunnen paljon ihmisiä, ja tämä aiheuttaa mustasukkaisuutta ja epäilyksiä, koska kumppanini ei tunne kaikkia vastaantulevia ihmisiä jotka tervehtivät minua. Olen yrittänyt selittää hänelle että tunnen useita ihmisiä, koska olen ehtinyt elämässä olla useassa paikassa työssä ja on kohteliasta tervehtiä yms.._nykyään en välttämättä uskalla moikata kaikkia miespuolisia tuttuja vaan olen muka huomaamatta heitä.
Meidän suhde on ollut yhtä vuoristorataa alusta asti.Olen itse kokenut kipeän avioeron, joka varmasti vaikuttaa minuun vielä tänäkin päivänä siten, että joka riidan tullessa olen valmis heittämään hanskat tiskiin ” ok, erotaan sitten, kun en jaksa enää tällaista”..
Mustasukkaisuus on minusta ihan kamalaa, ja tuntuu että näistä asioista ei päästä yli, vaikka täytyykin myöntää että hän on skarpannut paljon.
NYt tuntuu että minä olen kasannut nuo kaikki riidat niskaani, ja joka kerta kun hän edes leikillään sanoo minulle jotain piikittelevää, otan itseeni ja ahdistun ja yhdistän sen heti siihen että hän on mustasukkainen.
Olen saanut hänet terapiaan mukaani, ja käymme nyt erikseen terapiassa.
Kuitenkin minua häiritsee se, että emme voi puhua näistä asioista yhdessä, hän suuttuu heti kun otan puheeksi nämä asiat.
Nyt olen tässä viikon päivät harkinnut eroa itsekseni mielessäni, ja pelkään jo valmiiksi mitä hän sanoo. Olenhan sitä niin monesti ehdottanut että ei hän ota sitä varmaan taaskaan todesta.
Tuntuu siltä että minä en enää osaa päättää omasta elämästäni, eikä minulla ole omaa tahtoa, ominaisuus mikä on aiemmin ollut vahvana minussa, on hukassa.
Asumme yhdessä, joten tilanne on siis erittäin vaikea.
Onko jollain samankaltaisia ajatuksia/kokemuksia ihmissuhteesta?
PArhaimmillaan mieheni osaa pitää minusta huolta ja on hellä ja huolehtii kodistakin.
Tuntuu vaan että vaakakupissa painaa nyt enemmän ne negatiiviset puolet, koska riitelemme vähintään 2 kertaa kuussa siten, että olemme eroamassa/mykkäkoulussa.
SItten vielä se, että riidellessä hän usein on ahdistanut minut niin ahtaalle, ( ei anna minun rauhoitttua vaan ärsyttää ja ahdistaa) että olen turvautunut väkivaltaan päästäkseni ulos asunnosta. Sen jälkeen kun olen lyönyt häntä tilanne kääntyy niin että minä olen se hullu akka, joka lyö, ja varsinainen riidan aiheuttaja (useinmiten hän, joka suuttuu hyvin pienestä, jos esim huono päivä, hän purkaa sen minuun keksimällä esim mustasukkaisuusriidan) unohtuu täysin ja vain väkivaltaisuuteni on tapetilla.
Tuntuu että vihaan itseäni yhä enemmän ja enemmän, kun käyn väkivaltaiseksi ja pelkään että teen joskus jotain peruuttamatonta, olen sanonutkin hänelle että tämä ei ole tervettä ja meidän siksi pitäisi olla erossa, mutta hän vain sanoo että minä tässä hullu olen, että hän suuttuessaan ei enää ajattele selkeästi ja ärsyttää tahallaan.
Kuitenkin hän on nykyään hieman rauhoittunut, eikä enää ole jäänyt ärsyttämään, mutta pelkään helvetisti sitä, että milloin taas riidellään ja en jaksa oikein uskoa että tämä tästä hyväksi enää muuttuisi.
Mistä saan voimaa lopettaa tämän?Vai haluanko edes lopettaa?
Toivottavasti edes joku jaksaa lukea..