Nyt ilmeisesti saatu jonkin näköinen välirauha aikaiseksi. Ei siis kuitenkaan olla palaamassa yhteen, takaisin en enää huoli, vaikka jossakin vaiheessa olisi tulossakin.
Ex edelleen vakuuttelee, että lapset ovat hänelle tärkeintä maailmassa. Tekisi mieli kysyä, miten hän eron olisi hoitanut, jos ei lapsista välittäisi. Lähti vain pois kotoa ja jätti minut kertomaan lapsille isän lähdöstä. Ei näe mitään ihmeellistä siinä, että on kertonut 10-vuotiaalle omia tuntojaan ja samantien poislähdöstään esitellyt uuden naisen ja tämän lapset. Juu, en ymmärrä, mitä tämän uuden naisen päässäkään liikkuu.
Jos vanhimman lapsen kautta en olisi saanut tietää uudesta naisesta, olisi uusi nainen ollut "yllätys" muille lapsille. Oli ekalla tapaamiskerralla lapsille kertonut, että hänellä on lapsille seuraavalla kerralla "yllätys"=tämä uusi nainen.
Kehtasi vielä kiukutella minulle, kun en ollut kauhean tyytyväinen, että oli uuden naisen saman tien esitellyt, etenkin kun eromme on tehnyt vaikeaa tuolle vanhimmalle lapsellemme. Itse väitti pois lähtiessään minulle, että uutta naista ei ole. Kun laitoin tekstarin, että sopiiko, että uusia ei esitellä kuitenkaan pariin kuukauteen erosta (en siis ihan uskonut tuota, ettei toista olisi) jotta lapsilla olisi aikaa sopeutua isän poismuuttoon, sain vastaukseksi, ettei tulisi mieleenkään.
Toisella kerralla tullessaan hakemaan lapsia meillä oli aika lastenvalvojalle, jossa sitten virallisten asioiden jälkeen toin esille toivomukseni ulkopuolisen läsnä ollessa, että lasten tunteita ajatellen ei ole järkevää saman tien uutta esitellä lapsille. Lastenvalvoja oli samaa mieltä kanssani ja yritti saada exänkin tämän ymmärtämään.
Exä nyökytteli ja oli samaa mieltä, mutta kuitenkin parin tunnin päästä siitä sitten nainen oli jo esitelty ja viettivät viikonloppua yhdessä. Exä kehtasi olla vielä minulle vihainen, totesi, että minähän olin sanonut, että valmistan lapset isän uuden tyttöystävän tapaamiseen toisena viikonloppuna. No niin, pakkohan minun oli, kun olin saanut nämä suunnitelmat selville, mutta oletin, että mies myös pitää lastenvalvojalla sovitun asian, että ymmärtää, että antaa lapsille nyt vielä vähän aikaa.
Enkä kyllä vieläkään ymmärrä, miksi minun velvollisuus on valmistella lapsia (ainakaan yksin) siihen, että isi esittelee uuden naisystävänsä ja tämän lapset alle kuukauden päästä poismuutostaan... Naisen, jota ei ollut olemassakaan vielä silloin, kun ukko päätti lähteä
😐