Hei,
Aivan ensimmäisenä virtuaalinen hali sinulle.
Minulla ei välttämättä ole sinulle hyviä neuvoja tai vinkkejä, mutta jotenkin halusin kirjoittaa sinulle. Kerron omista kokemuksistani ja kuinka vuosien aikana ja mitä kummallisempien juttujen jälkeen olen saanut oman itsetuntoni pidettyä hyvänä.
Tapasin lapseni isän netissä, muutimme liian nopeasti yhteen, joten tutustuminen toisen tapoihin yms tapahtui vasta ajan kuluessa. Olen kova sanomaan asioista ja kun ne eivät mene perille, niin seuraavalla kerralla suutun enemmän, koska koen myös, ettei minua kunnioiteta tai toisille aiheutetaan hänen välinpitämättömyydestä turhaa vaivaa. Kolmannella kerralla jo huudan ja kerta kerran jälkeen suutun vain nopeammin oli kyse sitten koko tallin sotkeminen heinään (loimia ja seiniä myöden) tai hänen soittelut treffipalstojen naisille. Olen omasta mielestäni ollut tyhmä, kun en ole osannut luovuttaa ja olen uskonut hyvään tulevaisuuteen. Ei toinen siitä miksikään muutu, toteutus vain muuttaa muotoaan. Vastavuoroisesti hän on aina inhonnut huutamistani..
Hänelle oli jäänyt "päälle" treffipalstojen selailu ja otti varsinkin meidän riitojen jälkeen yhteyttä toisiin naisiin. Ei hän koskaan tavannut ketään, mutta ei myöskään kertonut asuvansa naisen kanssa. Teki siis väärin myös sitä toista naista kohtaan. Olen varustettu aika hyvillä hälyytyskelloilla ja olen aina varmistanut epäilykseni. Soitin myös toiselle osapuolelle ja kävimme oikein pitkän ja hyvän keskustelun. Nostin myös kissaa pöydälle kotona, mutta kaikki kiellettiin. En omista pinnaa, joka palaisi poikki, joten raivosin hänelle samassa hetkessä. Luonteeni haluaa myös ymmärtää ja selvittää syyt, joten asiaa käsiteltiin niin kauan, kunnes totuus tuli selväksi. Itse annoin aina anteeksi, kun näin hänen häpeävän ja joskus osasi jopa pyytää anteeksi. Aloin odottamaan myös lasta turhan aikaisessa vaiheessa, mutta silloin tuntui, että suhteemme tasaantui ja hän alkoi luottaa, etten ole mihinkään lähdössä. Tai sitten hormonit vaimensivat hälyytyskelloni.. Vuoden päivät taisi tasaisuus kestää.
Vanhat naispuoliset ystävät, joille viestitteli hän joutui minulle välillä selittämään ketä ovat tms, mutta riitaa ei näistä tullut, jos vaan kertoi mistä oli kyse. Olihan minullakin menneisyys ja mielestäni myös molempien entiset heilat ovat tietenkin entisiä.
Sittemmin hän alkoi soitella seksitreffeille. Se oli järkytys. En yhtään tiennyt oliko hän luotettava vai paljon pahempi mitä osaisin kuvitella.. Oli äärimmäisen loukkaavaa, että hän kieltäytyi minun ehdottomasta seksistä (koska olin huutanut pari päivää sitten, hän oli väsynyt, asiat pyörii päässä tms) ja sitten hän soittelikin muille samalla kun teen hänen raskaita ja likaisia töitään. Tietenkin kaikki kiellettiin heti ja jollei koti ja työ olisi samalla tontilla sekä kyseessä ihminen, joka ei osaa laittaa _mitään_ takaisin sinne mistä on ottanut, niin emme olisi enää yhdessä. Silloin kun oma järki puntaroi, ettei hän paskavaatteissa ole voinut missään oikeasti käydä ja vaatteiden vaihdonkin näkisin väkisin hammasharjan käytöstä puhumattakaan..
Monta monituista kertaa olen pyytänyt puntaroimaan minkä arvoinen hänen perheensä on ja muistuttanut, että eroista hänellä kokemusta onkin.
Kuulin myös raskaiden päivien jälkeen kuinka ihanan raukea ja rauhallinen olin. Sydämeni vuoti verta, koska en kokenut ns. zombina olevani ollenkaan oma itseni. Olin vain antanut hänelle suuren työpanoksen saamatta miestä edes sänkyyn viereeni, vaikka jo ensimmäisinä viikkoina tiesin häntä varoittaa, ettei eri paikoissa nukkuminen ole sitten minun juttuni. Edelleenkin 8 vuoden jälkeen kuukaudessa on muutama yö luxusta, kun saan (useinmiten likaisen) miehen viereeni. Muut menevät hänellä lähinnä television ja sohvan kera ja syynä stressi ja itsekkyys.
Jollen olisi niin äkkipikainen, oman arvoni tunteva, siro ja raskas työ vienyt huomaamatta raskauskilot mennessään, niin itsetunto naisena olisi kadonnut jo monia vuosia sitten. Ja näistä huolimatta se järkkyi ja hajoili moneen kertaan. Toisen ymmärtäminen ja luottaminen parisuhteeseen auttavat omalta osaltaan, mutta ajatus siitä, että kelpaisi jollekki muullekkin auttaa pitämään ne viimeiset rippeet kasassa, josta on ollut hyvä nousta todeten, että menetys olisi kyllä hänellä isompi kuin minulla - kaikesta huolimatta.
Ne muut asiat mitä tässä olen oppinut ovat mm niitä, että kun mies ei itse halunnut egonsa vuoksi todistaa minulle mitään, niin keräsin aineistoa oman itseni tueksi. Samalla opin ymmärtämään, että yleensä hän keskusteli asioista, siirsi työstressiä ja joskus haki parempaa mieltä riitoihin yms. Eikä oikeasti halunnut suhteellemme mitään pahaa, vaikka koitin takoa päähän, että viestien poistelu tms piilottelu ja selän takana puuhailu ajaa meitä vain erilleen.
Ymmärsin myös, että hänen on vaikea puhua tunteistaan ja ettei hän ole niin kylmä kuin mitä minä hänen stressaantuneena työminänä joudun kohtaamaan. Ymmärsin myös, että oma kiukuttelu ja loukkaantuminen ajoi häntä vain kauemmaksi. Ymmärsin myös, että kun otan omaa aikaa ja huolehdin itsestäni, niin hänkin arvostaa minua enemmän (sinun kohdallasi meni toisin päin ☹️ ). Muista, että myös äärimmäisen kauniitakin naisia petetään. Ei se ulkonäkö ole välttämättä syy lainkaan.. Jonkun toisen kosketus voi olla vaikka vaan jännittävämpi.
Jäin miettimään, että onko hän voinut saada sinusta väärän kuvan..? Onko hän voinut kokea, että sinä et halua häntä tai että sinä olet etäinen..? Miehillekin läheisyys on tärkeää. Toinen juttu, että hevosnaiset saattavat olla liian itsenäisiä ja voimakkaita monelle miehelle.. Mies saattaa luonnostaan haluta pitää naisesta huolta ja mitäs sitten, kun hän ei siihen rooliin kelpaakaan..?
Kuitenkin puhuminen on kaiken A ja O. Ja vaikka joudut puntaroimaan päätöstäsi, niin mikään ei toivottavasti estä sinua kertomaan miten sinä joudut tilanteen kokemaan naisena. Kerrothan kaiken karmeuden hänelle, kerrothan..? Muuten en usko hänen muuttavan tapojaan, mutta toisaalta en tunne teitä lainkaan.. Kysy myös miltä hänestä tuntuu, jos käyt myös vieraissa, kun et hänelle kelpaa..
Itse olen kertonut, että ei ole kovin häävi olo, jos toinen tulee tietokoneelta kovana silmät kiiluen luokseni. Toisaalta olin tyytyväinen, että kerrankin, toisaalta se söi sisintä. Kerroin myös, että katselisi edes jenkeistä niitä naisia, ettei tarvisi hälytyskellojen souda lainkaan. Joskus on tullut sivustolta sähköpostia, joskus pyydetty Fb-kaverilta saunakuvia tai heitetty käviskö livenä (läpällä kuulemma). Silloin kerroin, että en jaksa enää. Haluan elämältä parempaa. Silloin hän antoi salasanansa uuteen puhelimeen yms, mutta kesti kuukauden, kunnes päätti, että hänellä on yksityisyys. No, totesin että pidä yksityisyytesi ja itse otan myös. Jätin kaikki työt hänelle ja koitan nyt etsiä paremman ammatin. Alanvaihdon järjestely tuo kummasti uutta energiaa ja koitan epäilykset tuupata vain sivuun. Tässä on isompiakin ongelmia ja parempia suunnitelmia. Kun omat jalat kantaa paremmin, niin katsotaan sitten missä mennään. Toistaiseksi parisuhdekin voi paremmin.
Masentuuneena ratsastuksesta ei meinaa tulla mitään. Ainakaan minulla ei tullut. Puuttui yrittäminen, tavoitteet ja kunnianhimo. Ensi kerralla muista kuitenkin: Sinulla on jalkojesi välissä paljon enemmän kuin mitä miehellä koskaan tulee olemaan (ja ehkä kannattais käydä ratsastaan ruunalla tai oriilla, niin saa paremmat virneet ajatuksille 😝 )
Totea peilille, että katselet sitten, kun voit paremmin. Älä tuomitse itseäsi ja anna itsellesi aikaa ja myös anteeksi.
Ja ehkä voi olla hyvästä käydä katsomassa millaisia hyväntekeväisyyskampanjoita tai kohteita on tällä hetkellä. Auttaminen voi kohentaa myös omaa oloa. Auttamisen ilo on aitoa.
Voimia sinulle