Täällä taas🙂👍
Ajatukset seilailee siellä täällä taas! Tuossa tuli sitten mieleen sellainenkin asia, että ensimmäinen kolmekymmentä vuottani kärsin siitä, etten tuntunut olevan mitään, mitä olisin tehnyt elämässäni oikein. Ympärilläni tuntui olevan jatkuvasti muita ihmisiä, jotka kritisoivat tekemisisäni ja tekemättä jättämisiäni. Ihmiset tuntuivat tietävän kaiken minusta ja tekemisistäni, vaikka eivät juuri olleet tekemisissä kanssani.
Mitään onnistumisen tunteita ei ollut. Kun sitten vanhin poikani menestyi koulussa ja tunsin ylpeyttä Äitinä, kehuin Häntä, sanottiin, että minä pakotin Hänet lukemaan(aivan kuin sekin olisi ollut minun vikani). Poikani tuntui olevan ainoa ihminen maailmassa, joka ymmärsi minua, tunsi minut ja silti rakasti. Hänen vuokseen jaksoin aina eteenpäin, vaikka kuinka maailma päähän potki.
Sitten tapasin tuon exmieheni ja Hänen ns rakkautensa tuntui ihmeeltä tälläisesta maailman murjotusta hylkiöstä. En voinut uskoa todeksi, että joku niin komea, ihana ja kaikinpuolin mukava voisi minua rakastaa. Rakastuin siihen rakkaudentunteeseen, niin että halusin uskoa kaikki valheetkin tosiksi, mitä Hänen sulohuuliltaan milloinkin solisi.Takerruin suorastaan ja Hänen oli siten helppo käyttää minua omaksi hyväkseen. Valheita valheiden perään, joista jäi kiinni. Otin vielä luokseni asumaan, synnytin Hänelle pojan ja olin menossa naimisiinkin ensimmäistä kertaa elämässäni.(Vaikka olin ollut vakuuttunut siitä, etten koskaan mene naimisiin lapsuudenaikaisten kokemusteni takia)Olin nähnyt vain surkeita eronneita pareja, väkivaltaa, juopottelua ym. niin paljon, enkä halunnut itselleni enkä lapsilleni sellaista kotia.Lapsia aioin kuitenkin saada.
Tuon eron jälkeen sitten annoin piutpaut toisten ihmisten arvosteluille ja päätin tehdä jotain itseni ja lasteni hyväksi. Olen tarttunut asioihin, jotka tuovat minulle mielihyvää:opiskellut, kokeillut erilaisia harrastuksia. Olen löytänyt itsestäni vahvuuksia ja uusia puolia ja kasvattanut siten tuota itsetuntoani, joka tosin taas on kovilla näinä aikoina.Kun tapasi nykyisen mieheni, esitin sitten kaikki mahdolliset konstini, kerroin elämäntarinani sensuroimatta sitä liiemmittä ja testasin hänen luotettavuuttaan sekä kärsivällisyyttään ym. (kun tuo luottamukseni miehiin oli 0%)Sanoin ystävilleni, jotta pysyy tai ei, mitä väliä, minä aioin tehdä kerrankin elämässäni, mitä itse halusin.
No Hänellä on aika kova tahto olla näemmä juuri minun kanssani, joka tuon väriä ja värinää Hänen elämäänsä. On elänyt suojattua elämää, johon minut lapsineni on otettu vastaan arvostelematta. Oli kuin olisin tullut eri planeetalle. Mutta täälläkin nuo vanhat traumat kummittelevat nyt, kun meni tuo työkyky(kuvittelen vieläkin, etten kelpaa virheineni, että jos en kykene tekemään työtä, niin olen huono ihminen ja minut voisi ampua ja haudata tuonne kompostiin pihan perälle)😭
Kohta ovat nuo lapsenlapsen ristiäiset, johon on kutsuttu sitten se exäni,on tulossa Joulukin, työasiat vielä selvitystilassa, syysmasennusta, pimeää ja sateista. Pasmat ovat ihan sekaisin kaiken tämän keskellä. Pitää ryhdistäytyä, poika tuli koulusta kotiin.
Kypsynyt lähettää
🙂🌻 kukkia kaikille elämän murjomille