Itsemurhaa yrittäneet!!!
Voi olla et tätä aihetta on jo aika paljo täällä käsitelty, mut kun melko uus käyttäjä oon niin otanpa taas puheeks. Niinku oon jo jossain kertonu, yritin tappaa itteni pari kuukautta sit, viilsin itteeni ranteeseen. Ero poikaystävästä oli se alkusysäys mutta taustalla on paljon vanhempia asioita (koulukiusaaminen) ja huonoo itsetuntoo ja läheisriippuvuutta. Teko oli spontaani enkä aiemmin ollu harkinnu itsemurhaa. Ainakaan ihan tosissaan! Mutta sillä hetkellä tuntu että millään ei oo mitään väliä enkä enää pysty jatkamaan. En varsinkaan yksin. Mua pelotti ihan kauheesti ja se tuska oli niin kova ettei pysty ees kuvailemaan. Vasta sen jälkeen tajusin miten hajalla mä oon ja ollu varmaan jo jonkin aikaa.☹️
Nyt tuntuu hirveen pahalta ajatella mitä oon itelleni tehny ja se tapahtuma pyörii mielessä päivittäin ja nään jopa silmissäni miltä se käsi sillon näytti. Kuntoutus on vasta puolivälissä. Kädestä meni useita jänteitä poikki ja myös hermo vaurioitu. Nyt ei siis käsi juurikaan toimi eikä parissa sormessa oo tuntoo ollenkaan. Sen pitäs kyllä palautua ennalleen mutta se vie vielä useemman kuukauden. Sit on lisäks se arpi, koko ranteen levynen. Arpee pitää hoitaa, rasvata ja hieroo päivittäin ja se muistuttaa kaikesta entistä enemmän. 😞
Elämä tuntuu tosi vaikeelta. On aivan kauhee ikävä mun rakasta joka tuskin enää huolii mua takasin ja sit vielä pitäs oppia elämään sen tosiasian kans että oon yrittäny tappaa itteni. Vaikka oon päättäny etten enää tee itelleni mitään, pelkään että mun voimat loppuu enkä enää jaksa taistella päivästä toiseen. Tai että mun elämässä sattuu taas joku vaistoinkäyminen ja tuntuu ettei muuta vaihtoehtoo oo. 😯🗯️
Haluaisinkin kysyä teiltä kokemuksistanne. Miten asian kanssa oppii elämään? Ja pystyykö sitä ikinä kunnolla hyväksymään? Mulle tää kaikki on ollu sellanen järkytys että välillä tuntuu ettei jaksa. Mulla ei koskaan elämässäni oo ollu näin paha olla. Mutta pakko on uskoo et aurinko vielä joskus paistaa tähänkin risukasaan…