Hei,
Olen miettinyt itse samoja asioita: olen myös kärsinyt hylätyksi tulemisen pelosta, ja olen joskus miettinyt, että se on ehkä osaltaan jopa aiheuttanut sen, että minut on todella hylätty! Kun olen ollut ihastunut, alan palvoa toista ihmistä ja yritän tehdä kaiken hänen mielikseen ja täydellisesti. Olen alkanut ymmärtää, että tällainen liiallinen miellyttäminen saattaa etäännyttää toista, vaikka päinvastoin voisi luulla.
Paradoksaalisesti siis, jotta ei tulisi hylätyksi, pitäisi lakata pelkäämästä hylätyksi tulemista. Vaikeaa... Omasta viimeisimmästä erostani on nyt reilusti yli vuosi aikaa, enkä ole edes alkanut yrittää tavata uusia ihmisiä - olen ajatellut, että ehkä jos luovutan koko ajatuksen suhteen, että löytäisin kumppanin, ja sellainen sitten kuitenkin löytyisi, voisin järkeillä itselleni, että parisuhde on "ylimääräistä" hyvää elämässäni eikä elämäni keskipiste, niinkuin se ennen on ollut. Olen kuitenkin itsekin ollut jo aiemmin pitkiä aikoja sinkkuna ja mielestäni elämäni on ollut ihan hyvää ja kunnossa, mutta siitä huolimatta päädyn aina rakastumaan liian "epätoivoisesti" seurustelukumppaniin. Pelkäänpä pahoin, että jos nyt tapaisin jonkun kiinnostavan miehen, sama kuvio toistuisi jälleen.
Haluaisin siis myös itse löytää vastaukset näihin samoihin kysymyksiin, mitä sinä pohdit!
Sen lisäksi, että tunnistan itsessäni tuon hylätyksi tulemisen tunteen, olen myös miettinyt, että ihastun ehkä tietynlaisiin (vääränlaisiin) miehiin. Kerroit itse, että edellinen kumppanisi oli jo alusta alkaen vaikuttanut vähän epäilyttävältä. Itselläni on ollut tapana ihastua sellaisiin "oman elämänsä rokkitähtiin" ja muusikonrenttuihin - miehiin, jotka tuntuvat niin itsevarmoilta, upeilta ja suosituilta, että homma menee välillä jopa egon paisuttelun puolelle. Minusta tuntuu, että on erittäin todennäköistä, että tällainen ihminen näkee taas vastenmielisenä kumppanin epävarmuuden ja miellyttämisen halun, ja niinpä huono kierre on ollut kanssani valmis. Siihen kun lisää vielä kaupan päälle sen, että uusia halukkaita tyttöystäväkandidaatteja riittää tällaisille miehille tarjolle kuin bändäreitä lavan luona, kirjaimellisesti...
Itsekin olen vähän päälle kolmekymppinen nainen, ja minua on alkanut surettaa myös se ajatus, että tällä menolla jään todennäköisesti perheettömäksi. Se taas ei tietenkään suinkaan helpota tämän hylätyksi tulemisen pelon kanssa kamppailussa... Mitähän tämän kanssa nyt tekisi?