Hylätty, jätetty, petetty kerää voimia
Hei,
Tarvitsisin kipeästi vertaistukea, mistä saan voimaa tämän kaiken tuskan keskellä. Mieheni käytös muuttui keväällä ja otti asumuseron,pian sitten jo haki eroa ja nyt kun erohakemus vasta tehty, selvisi että hänellä on ollut suhde toiseen naiseen jolla lapsia. Kaikki tapahtui niin nopeasti!
Meillä on 14vuoden yhteinen taival takana, olimme nuoria kun aloimme seurustelemaan. Meillä oli kunnioitus ja arvostus, luottamus toisiamme kohtaan ja tunsin hänen olevan myös paras ystäväni ja sielunkumppanini. Meillä kohtasivat ennen samat arvot kuten perhe, luonto ja yhdessä tekeminen. Mieheni jäi viime vuoden puolella työttömäksi puoleksi vuodeksi ja se oli meille molemmille kova paikka, jossa yritin olla tukena. En tiedä, oliko tuo hänen puoleltaan lopun alkua suhteellemme.
Meillä on ihana, temperamenttinen 3vuotias lapsi, joka tarvitsisi sekä isän että äidin tiimiä kasvattamaan ja tukemaan häntä. Itse olen saanut työtarjouksen toiselta paikkakunnalta ja olen mieheni kanssa tästä keskustellut, että minä ja poikani muuttaisimme.
Mutta miten tästä katkeruudesta pääsee eroon? En ymmärrä sitä, että mieheni ei käsitellyt yhtään eroa ja prosessoinut suhdettamme ja kaikkea sitä mitä nyt pitäisi pysähtyä miettimään. Koen että hänen houkutus toiseen naiseen sokaisee hänet ajattelemaan järkevästi hyvää suhdettamme, joka hieman ehkä oli laimeaa lapsiperhearkea, mutta perusasiat ja arvot olivat kunnossa. Miten mies on valmis jäämään lapsemme arjesta pois ja kasvattaa kohta kenties muita tuntemattomia lapsia? Yhtään ei auta myöskään se, että hän kohtelee minua kaiken tämän jälkeen todella epäarvostavasti vailla empatiaa, ihan kuin olisin roskaa. Lapsemme äiti, hänen vaimonsa,joskus hänen elämänsä nainen. Nyt roskaa!
Kertokaa miten tästä nousen, käyn terapiassa ja menen eroseminaariin ja uusi työ ja muutto pitää pään pinnalla,mutta miten tästä voidaan jatkaa hyvää vanhemmuutta, kun en luota häneen?
Olen niin rikki, se että jätettiin ja hylättiin, vielä petettiin😭