Haluan eroon mustasukkaisesta minästäni!
Hienoa, että löysin tämän sivuston.
Onko kohtalontovereita? Ja niitä, jotka ovat päässeet sinuiksi mustasukkaisuutensa kanssa?
Vähän taustaa itsestäni. Olen kohta nelikymppinen nainen ja kolmas liittoni menossa. 1 avoero, 1 avioero takana ja pari muuten pitkäaikaista suhdetta. Kahdessa suhteessani mies oli äärimmäisen mustasukkainen ja menivät niinkin pitkälle kuin puhelimeni, tietokoneeni säännölliseen penkomiseen. Olen yhden miehen nainen, enkä voi uskoa että olisin aiheuttanut käytökselläni aihetta, saatika olemalla uskoton. Ja kun erosin viimeisestä mustasukkaisesta poikaystävästäni, päätin etten ikinä halua lähelleni mustasukkaista ihmistä.
Tapasin harrastukseni merkeissä upea miehen puolitoista vuotta sitten. Muutimme yhteen, yhteiselämämme on hauskaa, leppoista ja kaikin puolin oikeasti kivaa. Luotan häneen täysin ja hän minuun. Olemme puhuneet suhteemme arvoista ja ne ovat molemmilla aika samat. MUTTA, mutta….minä olen alkanut tuntemaan tätä outoa tunnetta, mustasukkaisuutta. Minä joka vannoin halveksivani sitä ja nyt olen itse sairastunut.
Sanotaan, että se kumpuaa huonosta itseluottamuksesta. Koen että se on minulla kohdillaan, vai onko niin että koska kiellän sen niin voimakkaasti, uskon harhanomaisesti että minulla on hyvä itseluottamus. Voiko niin syvällä takaraivossa olla se, kun äitini jätti minut 3-vuotiaana vuodeksi isäni kanssa kahden? En muista noista ajoista mitään, mutta olen kuullut kuinka olin ikävöinyt äitiäni.
Tiedän ja ymmärrän kuinka typeriä nämä minun mustasukkaisuuteni ovat. Ne ovat mielikuvitukseni tuotosta, mutta kärsin sisimmissäni suuresti. Yritän ajatella järkevästi mutta välillä se ottaa vallan. En tutki mieheni kännykkää enkä muutenkaan tivaa hänen menoistaan.
Viime aikainen käytös sai sisimpäni kiehumaan vaikka pienestä asiasta olikin kyse. Hän ei esitellyt minua juttuseuralleen vaan tein sen siiten itse kun hän ei sitä itse älynnyt. Tuntuu hölmältä olla kuin ulkopuolinen. Tiedän, pikku juttu mutta se sai mustasukkaisuuden pään nousemaan. Tai sitä ennen se kun hän kehui nuorta työkaveriaan, että jos olisi 20 vuotta nuorempi, ei jättäisi tätä rauhaan. Se satutti vaikka se oli hänen mielestään vitsi. Olenko niin ahdasmielinen etten ymmärtänyt tätä vitsiksi.
Onko kohtalontovereita ja miten olette päässeet eroon tästä ikävästä asiasta? Otan vastaan kaikki mitä voisi auttaa.
Hyvää kesää kaikille!
Terveisin Miumau