Exä, avopuoliso ja leasing lapset
Minulla on 6v ja 9v lapset, joita rakastan ihan älyttömästi. Erosin lasteni isästä noin 2v sitten. Nyt minulla on avopuoliso ja hänellä on 2v ja 5v lapset jotka käyvät tapaamassa isäänsä joka toinen viikonloppu.
Ja mulla kasa ongelmia..
Ero onnistui mielestäni hyvin sopuisasti, niin hyvin kuin erot voi mennä. Emme sotkeneet lapsia missään vaiheessa meidän ongelmiin. Koska ongelmahan oli äijän suhteet toisiin naisiin ja minun kiintiö vain tuli täyteen hänen säätämisiä.
Eron aikoihin minä tapasin miehen joka auttoi mua tekemään sen lopullisen päätöksen tämän eron kanssa. Tämä suhde ei kuitenkaan jatkunut kauaa eron jälkeen.
Se sai kuitenkin mut ymmärtämään kuinka paljon parempaa mä ansaistsen, mä en ansaitse tyhjiä lupauksia, petetyksi tulemista ja kasapäiten valheita.
Mutta kaikki nämä vuosien taistelut pettämisien ja suhteen pelastusyritysten kanssa oli kuluttanut mut loppuun. Usko kunnollisiin miehiin oli mennyt, usko siihen että joku voisi oikeasti mua rakastaa koko sydämellään oli kadonnut. Kuka voisi mut huolia kun olen vain tällainen.. Ne miehet kuitenkin vain satuttaa mua…
No kaikesta huolimatta, minut löysi hyväsydäminen mies joka rakastaa mua ihan älyttömästi. Joka myös kertoo sen mulle sanoin ja teoin. Se on ollut hyvin uusi ja ihana tunne.. mutta myös hyvin rankkaa.. Mistä tiedän ettei ne ole vain tyhjiä lauseita joita saan.. noh, luottamus ansaitaan ja kaikki aikanaan. Meillä menee nyt hyvin 🙂
Mutta onneani varjostaa erimielisyydet exäni kanssa ja suhteeni mieheni lapsiin..
Exäni on perustanut myös perheen yhden niistä ketä tapaili avioliittomme aikana. Se oli järkytys silloin kun olihan kyseessä tuttuni. En pidä siitä, enkä usko sen kestävyyteen mutta osaan elää asian kanssa.
Mutta nykyään me tapellaan joka ikisestä asiasta exäni kanssa.
Olen sille punainen vaate. En osaa edes sen mielestä kasvattaa lapsia, hänhän on nykyään vuoden isä. Isä joka ei vuosiin ollut kiinnostunut koko perheestä, vain omista asioistaan. Minä olin se kuka kasvatti ja hoiti lapset. Ja nyt mä en ole mitään… Mä olen tosi loppu näiden taistelujen takia.. Monet itkut itkenyt.. Mä otin eron siitä ihmisestä että voisin olla taas onnellinen ja silti mä en siitä pääse eroon!! Se vain pahoittaa mieltäni kerta toisensa jälkeen, asiasta kuin asiasta.. Olen miettinyt et onko se katkera mulle jostain tai mättääkö sen elämässä joku.. mut miksi sen pitää purkaa se muhun??!! mitä pahaa mä olen sille tehny.. ei mun tarvii tuollaista kestää, en haluaisi olla missään tekemisis koko ihmisen kanssa mut lasten takii on pakko olla jonkin verran.. ☹️ Miksei se vaan jatkais omaa elämää sen akkansa kanssa ja jättäis meidät rauhaan..
Ja se toinen ongelma, leasing-lapset. Eli siis avopuolisoni lapset.
Ne on mulle lapsia jotka käy meillä joka toinen viikonloppu…
mä en osaa rakastaa niitä.
Useimmiten mua tympii koko ajatus et ne edes tulee meille.. Etenkin ku se nuorempi on kova vinkumaan ja itkemään, mä en jaksa kuunnella sellaista.
Viikonlopun yli mä jo jotenkin selviin mut ajatus siitä että ne tulee kokonaiseksi viikoksi, ei, ei, ei.. tuskallista. Mihin mä pääsen pakoon??
Se kaihertaa mun nykyistä suhdettani jonkin verran.. mieheni kuitenkin tulee suht hyvin toimeen mun omien lasteni kanssa. Mä rakastan mun miestäni mut en pidä sen lapsista.. Meillä on näkemys eroja kasvatuksenkin suhteen ja olen joutunut antamaan palautetta miehelleni kuinka meillä lapset käyttäytyy.. ei niin kuin ne sen lapset kotonaan käyttäytyy. Meillä meidän tavoilla. Mieheni tietää tästä mun ongelmasta, eikä se varmasti tunnu hänestä mukavalta mutten osaa asiaa muuttaakkaan. Mieheni exä kiristää ja pompottaa miestäni lastensa kautta, joka myös kiristää mieltäni. Kun vielä takaraivossa on edellisen suhteen kummituksia niin mietteet siitä että mieheni menee exänsä kotiin hoitamaan lapsia/muutaman kerran jäänyt sinne yöksi.. saa mut totaaliseen raivon valtaan. mieheni sanoo tekevänsä sen vain lastensa takia, ettei nauti tilanteesta itsekään. Mut jostain syystä se ei mun mieltäni piristä!!
Tässä suuntaa mun ajatuksista ja ongelmista.. onko kenelläkään omia kokemuksia samanlaisista asioista?? Voiko näistä selvitä?? Alkaa olee aika väsy tähän taisteluun.
😞