Koko ikäni olen hakenut hyväksyntää omilta vanhemmiltani. Oikeutta olemassaololleni ja sille että saisin olla minä, sellaisena kuin olen. Kaikki se vuosia kestänyt selittämätön pahanolon tunne, mikä on jäytänyt sisimmässäni löytämättä ratkaisua. Ihan kuin olisin ollut väärässä paikassa väärään aikaan. Kanssaihmisiä miellyttäen, olemalla kiltti lapsi ja olemalla huomaamaton olen oppinut, että täytyy tyytyä siihen mitä saa, mitää ei saa haluta lisää, ei parempaa.
On ihan epäreilua huomata vasta +40, miten kaltoin sitä on lapsena kohdeltu. Kaikki se huutava vääryys, mikä niin salakavalasti naamioitiin hyviin kulisseihin. Uskonnon varjolla tehtiin ”hyvää”. Koti oli rakkaudeton ja kylmä, etäinenkin. Vanhemmat paljon poissa, töissä. Elämä oli velvollisuuksia täynnä, jouduinhan hoitamaan siskoanikin alle kouluikäisenä. En edes muista kiitettiinkö, kannustettiinko koskaan, se oli sellaista hiljaista moittimista tekemisistäni. Ei oltu kiinnostuneita , mitä oikeesti minulle kuuluu ja miten oli mennyt. Koin ,että aina muut oli parempia, en minä.
Ensimmäisen kerran huomasin murkkuikäisenä, että jotain oli pielessä. Koin olevani erillainen, kuin muut ja minua kohdeltiin eritavalla.Vielä väärää sukupuoltakin. Syntynytkö ei toivottuna? Kuka sitä lasta puolustaisi, jos ei omat vanhemmat. Se on niin epäreilua että minulta vietiin se mahdollisuus olla minä. Sisälläni onkin paljon purkaamatonta vihaa ja raivoa, että pelottaa! Enää en ihmettele, miksi minulla on etäiset välit vanhempiini ja ihmissuhteet ovat vaikeita. Vielä en tiedä, voinko antaa vanhemmilleni anteeksi, ymmärtää en voi tätä vääryyttä, miten voi tällaista tehdä omalle lapselle. Toivon, että en siirrä tätä omiin lapsiini.
Koko se totaalinen hylätyksi tulemisen tunne, on ollut seurassani koko ajan…….. Olla niin yksin, ettei voi kuin itkeä, itkeä😭
En tiedä mikä minut on pelastanut, etten ole sortunut esim. päihteiden väärinkäyttäjäksi…. En tiedä.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.