Olemme olleet yhdessä noin 15 vuotta ja lapsiakin on. Suhteemme on aina ollut tasainen ja perushyvä ilman suurempia ongelmia. Nyt tänä syksynä tilanne onkin sitten kriisiytynyt yllättäen ja kaikki on kaatunut kerralla päälle. Yhtäkkiä olen tajunnut olevani jo pitkään tyytymätön yhteen jos toiseenkin asiaan: aidon tunneyhteyden puutteeseen, seksiin ja kotitöiden/lastenhoitovastuun jakamiseen. Kaiken lisäksi huomasin ihastuneeni toiseen mieheen, jonka kanssa olen ollut hyvä kaveri jo pitempään.
Melkein saman tien tilanteen tajuttuani päätin kertoa siitä miehelleni avoimesti. Inhoan kaikenlaista salailua ja selän takana vatvomista, joten ajattelin mieluummin nostaa kissan pöydälle. Mies tietenkin järkyttyi, varsinkin tunteistani toista kohtaan. Olemme puhuneet asioista nyt muutaman viikon suoraan ja avoimesti, joten ainakaan yrittämisen puutteesta meitä ei voi syyttää. Mies haluaisi jatkaa suhdettamme, minä taas olen ihan sekaisin enkä tiedä mitä haluan. En näe eroamisessa järkeä ja syyllisyys painaa. Toisaalta tämä vuosien varrella kertynyt pettymys ja ahdistus on räjähtänyt nyt niin voimakkaana, että tunnetasolla voisin pakata laukkuni saman tien. Mieleni vaihtelee laidasta laitaan.
Olemme ajatelleet mennä pariterapiaan, josko siitä olisi apua. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia erityisesti terapiasta.