kauanko jaksaa kirjoitti 28.2.2015 13:16
Kolme vuotta tunnustuksesta. 15 vuotta pettämistä ja valehtelua. Annoin anteeksi osittain jopa ymmärsin. Alkuun parisuhde tuntui menevän parempaan suuntaan, mies oli avoin ja rehellinen ymmärsi minun ajoittaiset pahat Oloni. Nyt puolivuotta onkin ollut eri meininki. Mies on muuttunut samaksi kuin ennen. Äyskii tiuskii ja arvostelee. Kun epäilyni herää hän raivostuu aivan kuin ennen. Kun peitteli tekemisiään. Ja minä olen jälleen yksin vastuussa kodista ja lapsista.
Olen miettinyt lähtöä. Mutta en uskalla. En saisi oman alan töitä koska olen ollut liki 20 vuotta miehen yrityksessä töissä. Menettäisin kauniin ja rakkaan kotini, kuinka voisin lapseni tänne jättää, kuinka voisin heitä mihinkään pieneen vuokra asuntoon viedä muuhun ei työttömänä olisi varaa. Ei olisi varaa kustantaa ja kuljettaa nuorempia harrastukseen jota harrastavat tavoitteellisesti. En koskaan löytäisi uutta rakkautta koska olen väsynyt rupsahtanut ja lihava. Koskaan en osaisi kehenkään luottaa.
Joten kai minä jään sitten tähän vaikka olen niin väsynyt olemaan katkera ja epäilemään 😭
Kaunako jaksaa, voimia sinulle. Kirjoitustasi lukiessani tuli mieleen. Miehesi on näyttänyt dominoivan elämääsi - rahalla. Ilmeisimmin myös voimakkaalla luonteella. Olet ajautunut lannistetun ja turtuneen ihmisen mielentilaan. Siitä pääsee pois! Mitä sinun minusta pitäisi tehdä, on ottaa henkinen ero miehestäsi, vaikka yhdessä asuttekin. Se tarkoittaa, että alat elää omaa elämää. Jokainen meistä on rupsahtanut ja lihava. Eräs erittäin ylilihava ja rupsahtanut, pitkään petetty vaimo laittoi oman deitti-ilmoituksen nettiin. Yli sata miestä, joukossa komeita ja nuoriakin, vastasi hänelle heti. Nainen valitsi parhaan miehen päältä ja aloitti oman salasuhteen. En kehoita pettämään. Se on huono valinta.
Mutta kehotan sinua omaan elämään, vaikka olet naimisissa. Omia harrastuksia, ystäviä, liikuntaa jne. Kaikkea mitä voi tehdä yksin tai lasten kanssa. Kehotan tutustumaan työmarkkinoihin. Nainen, jolla on yrittäjän perheessä pitkä työkokemus ja isot lapset, on haluttu työntekijä monissa yrityksissä, luotettavuutensa vuoksi. Kun avoimia työpaikkoja on, laita rohkeasti haku menemään. Miehesi on työnanatajasi. Voit avoimesti kertoa hänelle, että tulet aiot lähitulevaisuudessa etsiä uuden työpaikan, niin mies voi varautua siihen, että työpanoksesi korvataan toiselle työntekijällä. Pelkään, että miehesi manipuloi sinua jo siksi, että vaimo on yrittäjän paras työntekijä. Ei hän haluaisi luopua työpanoksestasi! Mutta -aloita mietintä tässä. Jotta, jos etenet, pidät sitkeästi oma pääsi riippumatta miehen (negatiivisista) reaktioista ja yrityksistä pitää sinut omassa yrityksessään.