Neljä viikkoa sitten elämäni romahti. Reilun vuoden mittaiseen parisuhteeseen oli ehtinyt mahtua jo paljon. Salamarakastuminen, yhteenmuutto, sopeutumisvaikeudet uusperhearkeen, miehen masennus ja diagnoosi kaksisuuntaisesta mielialahääiriöstä, oma epävarmuuteni ja mustasukkaisuuteni, lyhyt ero ja erilleen muutto…
Asiat tuntuivat kuitenkin olevan jo niin paljon paremmin, olimme saaneet hyvän puheyhteyden jollaista yhdessä asuessamme emme jostain syystä olleet saaneet aikaan. Miehen vointi oli oikean lääkityksen vuoksi jo kohenemassa. Oma epävarmuuteni tuntui hellittävän. Suunnittelimme luottavaisin mielin yhteistä tulevaisuutta. Kumpikin oli lyhyen eron jälkeen ollut niin helpottunut, että parisuhteemme jatkui vaikkakin eri osoitteissa. Rakkauden tunne jota miestä kohtaan tunsin (tunnen) on syvempää kun koskaan ex miestäni kohtaan ja tämä ihana rakas mies peilasi tunteitani ja halusi olla kanssani loppuelämänsä! Kesälomamatka varattuna, kihlasormuksia katseltiin, olimme tehneet suuren päätöksen alkaa yrittämään yhteistä lasta. Olin onnellisempi kuin koskaan…
Viikonloppuna meillä oli ollut riitaa miehen kanssa ja maanantai aamuna herätessäni minua odotti pitkä tekstiviesti, joissa mies kertoi haluavansa erota. En voinut ymmärtää asiaa… Luulin että kaikki oli hyvin, mutta nyt mies kertookin minulle ettei jaksa enää. Ei ole ollut onnellinen, ei voi keskittyä muuhun kun itseensä, ei pysty uusperhe-elämään, ei rakastakkaan minua tarpeeksi…
Viikkoon mies ei suostunut puhumaan kanssani, viesteihin sentään vastasi. Välillä piti pyytää jopa lopettamaan viestien lähetys, koska asiat joita hän niissä toisteli satuttivat niin paljon. Reilun viikon jälkeen puhuimme puhelimessa ja seuraavana päivänä tapasimme ja keskustelimme kasvotusten. Järjellä ajatellen tämä on oikea ratkaisu, koska hän ei koskaan ollut niin omistautunut suhteellemme tai minulle kuin minä olin hänelle. Tietenkään parisuhteen ei kuulu olla vain toisilleen elämistä, mutta usein koin että olin arvojärjestyksessä hänelle hyvin pieni osa-alue muiden asioiden ohella.
Mutta tämä tuska… 😭 Muutama parempi päivä oli viime viikolla, mutta nyt lapset ovat isänsä luona kesäloman vietossa ja tuntuu että koko elämänhaluni on poissa. Itken ja itken… Sydäntä puristaa… Tyhjä koti tuntuu kaikkein ahdistavammalta paikalta. Onneksi minulla on ystäviä jotka ovat jaksaneet kuunnella ja joiden seurassa olen voinut olla. Pääsin työterveyden kautta psykologin juttusille ja olen ollut sairaslomalla…. Väsyttää.
Ero pyörii mielessä koko ajan. Tulevaisuuden suunnitelmien romahtaminen oli todella kova pala. Pelottaa. En usko että pystyn enää koskaan rakastumaan. Kaikki tuntuu niin toivottomalta… En vain ymmärrä miten tästä pääsee eteenpäin… ☹️