Pari päivää sitten mieheni ilmoitti minulle, että hän inhoaa minua, melkein vihaa. Tämän jälkeen hän kertoi lapsillemme, että ”vanhemmilla on nyt hieman vaikeaa”.
Aviolittomme on viimeisen kuukauden aikana kärjistynyt helvetiksi. Prosessi lähti liikkeelle siitä, että mieheni tapaili erästä naista ”ystävänä” ja tuon naisen tapailemisen myötä miehen käytös perhettä kohtaan muuttui jäätäväksi, kylmäksi ja tylyksi. Sanoin miehelleni, että yhteydenpito tuohon naiseen on loputtava, jos hän haluaa että perheemme säilyy ehjänä. mieheni lupasi näin toimia, mutta petti lupauksensa.
Eilen tivasin mieheltäni vastausta siihen, onko tästä enää tietä ratkaisuun, jonka jälkeen voimme elää avioparina. Olisin halunut häneltä peruutuksen tuohon edellä mainittuun tiuskaisuun, mutta ainoa mitä hän siihen sanoi oli, että se oli ehkä liian pahasti sanottu. Kuitenkaan hän ei kyennyt sanomaan mitään muutakaan tunteistaan minua kohtaan. Siinä tilanteessa minä tein päätöksen, että minulle tämä riittää, en voi elää ”parisuhteessa”, jossa minua inhotaan.
Kerroin tänään itse lapsillemme, että tulen itse hakemaan avioeroa. Tämän kuultuaan, hän oli jättänyt minulle viestin: ”minä välitän sinusta niin paljon, että en halua tehdä hätiköityjä johopäätöksiä.” Totesin, että minulle se ei riitä, ja huomenna vien avioeropaperit oikeuteen.
Vaikka päätös mielessäni on selvä, ei se silti ole helppoa. Minut on revitty kappaleiksi ja minua on loukattu niin syvästi, että en varmaan koskaan tule pääsemään tästä yli. Olen oikeasti romahduksen partaalla, mutta lasten takia minun on pakko jaksaa, minun on pakko kyetä selvitymään. Itken paljon, olen ahdistunut ja levoton, en syö, enkä nuku. Viime yönä otin elämäni ensimmäisen kerran nukahtamislääkkeen, jonka jälkeen nukuin 4-5 tuntia.