Hei!
Olen uusi täällä ja olen lukenut täältä paljon tarinoita parisuhteista ja niiden ongelmista. Nyt uskaltauduin itse kertomaan omasta parisuhteestani ja sen kipukohdista.
Olen työssäkäyvä 3 lapsen äiti. Mieheni opiskeli juuri uuden ammatin naisvaltaiselle alalle. Opiskelun aikana mieheni puhui paljon tietyistä opiskelija-tovereistaan ( kaikki naisia) ja heidän perhe-elämistään. Oli iloa ja surua, eroa ja rakkautta jne. Mieheni kävi opiskeluaikana kaikissa luokkatapaamisissa, jotka useimmin olivat saman naisen kotona. Nainen oli eronnut 2 lapsen äiti.
Mieheni opiskeluaikana sairastuin pahaan masennukseen, joka myöhemmin manifestoitui kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi. Viime vuosi oli hirveä koko perheelle. Olin lähes puoli vuotta työkyvytön ja lähes toimintakyvytön. Mieheni hoiti kodin ja lapset täysin. Olen siitä kiitollinen hänelle! Pikkuhiljaa olen toipunut ja olen taas työkykyinen ja elämä näyttää valoisammalta..
Mutta nyt on sitten miehen kanssa nokkapokkaa..Viime talvena mieheni lähti esikoisemme kanssa kauppareissulle ja soittelin myöhemmin perään, että tuothan kaupasta vielä sitä ja tätä. Tyttäreni vastasi puhelimeen ja sanoi, etteivät ole kaupassa vaan isin ystävän luona. Häkellyin täysin ja pyysin mieheni puhelimeen. Utelin, missä olivat ja hän tähän, että ” Martta (nimi muutettu, yksinhuoltajaäiti) soitteli ja pyysi käymään katsomaan gerbiilejä”.. No, annoin asian olla ja kysyin muutamia päiviä myöhememmin tarkemmin asiasta ja kerroin, etten pidä ajatuksesta, että hän käy jonkun toisen naisen luona kylässä ilman, että minä tiedän. No, asia jäi siihen ja mies lupasi, että kertoo, jos aikoo opisk. kaverillaan käydä. Meni jonkin aikaa, ja eräänä päivänä, kun tulin töistä kotiin, oli meillä vieraita lapsia katsomassa meidän gerbiilejä( jotka sitten myöhemmin hankittiin). Mieheni oli pukemassa näitä lapsia ( alle kouluikäisiä) pihalle. Olivat wc-reissulla. Lasten äiti, tämä kuuuluisa opisk.kaveri oli läheisellä luistelukentällä toisen naispuolisen opisk. kaverin kanssa. Mieheni lähti lasten kanssa ulos. Omat lapseni halusivat katsoa videota, jonka heille asensin. Tätä puuhatessani tuli mieheni tämä opisk. kaveri käymään tuulikaapissa, he hyvästelivät toisiaan ja kiittelivät mukavasta luistelutuokiosta. Tämä nainen ei tullut edes esittäytymään minulle, vaikka seisoi tuulikaapissamme🤨. No, kiivas keskusteluhan tuli aiheesta mieheni kanssa, joka kertoi, ettei voinut kieltää naista tulemasta lasten kanssa läheiselle luistelukentälle luistelemaan. Ja lisäksi mukana oli ollut toinen naispuolinen opisk.kaveri oman lapsensa kanssa. Kehtasi mieheni siinä vielä kertoa, että oli keskustellut tämän toisen op.kaverin kanssa , sanotaan vaikka Hilkaksi, että, kuinka olen niin mustasukkainen! Riitahan siitäkin syntyi. Koin itseni todella loukatuksi! 😠
No, kevät ja kesä on mennyt tässä melko normaalia rataa, on ollut enemmän ja vähemmän riitaa. Mieheni on ostanut IPadin, jota minä en mielellään saa käyttää ja puhelinkin kulkee koko ajan mukana. Tekstiviestiä pukkeen melko taajaan. Lisäksi mieheni on alkanut viihtyä FB.ssa. Läheisyyttä ja seksiä meillä on max. kerran kuussa. Miestä ei huvita. Lisäksi olen koko ajan arvostelun kohteena, enkä osaa tehdä mitään oikein. Ulkopuolisille hän antaa täydellisen isän ja kasvattajan kuvan. Kerran arvosteli äitiyttäni fb-päivityksessä, joka kiinnitti kavereideni huomion myös😞
Toissa maanantaina tulin kotiin oltuani työmatkalla ja yhden yön pois kotoa. Mieheni oli oikein mukava ja hyväntuulinen. Seuraavana aamuna keskimmäinen lapseni 7v. kysyy minulta, että äiti, oletko sinä mustasukkainen? Ihmettelin kovasti, että miksi tällaista kysyit. 😐Lapsi siihen, että kun isi ja me oltiin isin tyttökavereiden kanssa katsomassa eläimiä kotieläinpuistossa jne. Kyseltyäni vanhimmalta lapseltani, hän kertoi, että isi oli kieltänyt kertomasta puhelimessa ( soittelin illalla kotiin) äidille, ettei äidille tule paha mieli.🙄
Soitin miehelleni ja kysyin, että mistä on kyse, ja miksi ei ole kertonut, jos on suunnitellut lasten kanssa menevänsä johonkin opiskelukavereidensa kanssa. Mies siihen, että ei halunnu kertoa, koska saan siitä hirveät siepit, enkä olisi päästänyt häntä tapaamiselle. Oli kuulemma jo edellisenä keskiviikkona sopinut tapaamisesta. Ja hän ei ymmärrä, minkä takia en sallisi hänen tavata tätä kyseistä opisk kaveriaan, yksinhuoltajaäitiä. Olo tuntuu tosi petetyltä! Mieheni toitottaa aina, kuinka hän on rehellinen, eikä koskaan pettäisi minua, ettei se kuulu hänen luonteeseensa..Mutta nyt koen, etten voi häneen luottaa, jokin vaan ei ole kohdallaan🤔.
Antakaahan kommentteja ja neuvoja, mitä pitäisi tehdä! Kiitos jo etukäteen!🙂🌻
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.