Ensirakkaus

Ensirakkaus

Käyttäjä Mollamaijanen aloittanut aikaan 27.04.2011 klo 23:28 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mollamaijanen kirjoittanut 27.04.2011 klo 23:28

Olen kirjoittanut aiheesta jollakin keskustelupalstalla ja saanut vain tyrmääviä ja rumia vastauksia. Eli jos olet sitä mieltä, ei tarvitse enää vastata, tiedän jo ne mielipiteet. Mutta eikö ole ketään, joka ymmärtäisi minua? Tai jolla olisi samoja kokemuksia? Jos kuulut tähän ryhmään, kuulisin mielelläni ajatuksesi.

Siis:
Olin lyhyen hetken nuoruudessani yhdessä erään pojan/nuoren miehen kanssa. Siitä on nyt runsas kolmisenkymmentä vuotta. Hän oli todellinen ensirakkauteni. Hän halusi kuitenkin äkkiä päättää yhdessäolon. Hän sanoi, ettei se johtunut minusta. En silloin osannut kysyä mitään enempää. Asia on jäänyt minua vaivaamaan. Mikään elemässäni ei sen jälkeen ole tuntunut yhtä pahalta kuin se, että suhteemme päättyi.

Näimme toisiamme myöhemmin ja mies vaikutti olevan minusta edelleen kiinnostunut; hän hakeutui paikkoihin, joissa tiesi minun olevan ym. Moikkailimme, mutta hän ei tullut luokseni. Minä puolestani en uskaltanut lähestyä häntä, kun pelkäsin tulevani uudestaan torjutuksi. Tätä jatkui muutamia vuosia eromme jälkeen.

Paljon myöhemmin yritin ottaa häneen yhteyttä. Hän otti minuun yhteyttä kerran, mutta ei enää sen jälkeen. Hänellä on nykyään perhe.

Itsellänikin on kumppani. Rakastan häntä. Kuitenkin samaan aikaan ajattelen usein tuota ensirakkauttani. Kaipaan häntä. Olikohan Tommy Hellsten vai kuka, joka kirjoitti jossakin rakkaus-rakkaudesta. Koen, että tunteeni ensirakkauttani kohtaan on juuri tuota rakkaus-rakkautta.

Olen miettinyt, että haluaisin kertoa hänelle tunteeni ja ajatukseni. Vaikka meillä ei enää olisikaan mitään mahdollisuuksia. Tuntuu, että elämässäni jää jotain tärkeää tekemättä, jos hän ei saa tietää tätä. Pelkään kuitenkin yhteydenottoa; jos hän ei haluakaan enää muistaa tai tuntea minua ja tulen uudestaan torjutuksi? Jos hän on vihainen tai vihaa minua?

Olen saanut mielipiteitä, että olen vaan rakastunut siihen ensirakkauden huumaan, että ei tässä muusta ole kyse. Olen itsekin välillä yrittänyt ajatella niin, mutta tunteeni ei siitä viilene. Enkä oikein itse usko tuohon väitteeseen. Eikö muka voi olla niin, että rakkaus säilyisi vuosikymmeniä, vaikka siihen ei saakaan vastausta?

Ajattelen, että maailmassa ei ole yhtään liikaa rakkautta. Miten voisi olla väärin, jos haluaisin ilmaista tunteeni ensirakkaudelleni, vaikka en saisikaan vastarakkautta? Eikö tieto siitä, että rakastan häntä edelleen, ole arvokas hänelle? En halua särkeä perheitä tms., haluaisin vain hänen tietävän.

Onko kenelläkään mitään ymmärtävää sanottavaa tällaiseen? Ne p*ka-puheet ja muut olen tosiaan jo kuullut.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 28.04.2011 klo 11:33

Heippa
Niin paljon tulee sinun kirjoitusta lukiessa oma nuoruus mieleen aloitin sillon
80 luvun alussa seurustelun ja minulla on kanssa hurjan hyvät muistot silloisista
tyttöystävistä monesti olen itsekkin miettinyt että miten menisi jos olisi toisin mennyt
ja mitä kuuluu nyt.
Olet ehkä suunnilleen saman ikäinen kuin minä???
Minä olen nyt 44. vuotta
Olen sinun puolestasi onnellinen / olkaa onnellisia kun teillä on hyvä parisuhde
ja nauttikaa toisistanne kuin myös minä olen onnellisessa parisuhteessa ( ollut jo 17. v )
Niin eiköhän vaan pidetä hyvinä muistoina menneet seurustelusuhteet???
ja panostetaan 110 % nyt olevaan suhteeseen.
Sinulle minä toivon kaikkea hyvää elämällesi ja menestystä ja nautitaan tästä
upeasta elämästä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 28.04.2011 klo 21:55

Olen samaa mieltä kuin volvomies, kaikilla meistä on muistoja ensirakkaudesta, toisilla kauniita, toisilla huonoja, mutta jos olet nyt hyvässä suhteessa, jätä ne muistoiksi.
Aina on olemassa riski, että jos otat yhteyttä ja ensirakkautesi sanoo kyllä, rikot sydämmiä, ei se on huono tie, siis pyydän jätä muistot muistoiksi, elä täysillä nykysuhdettasi, panosta siihen ja nauti siitä.