En pysty käsittämään tapahtunutta
Olen jonkin verran lukenut eri keskustelupalstoilta pettämisestä. Nyt on alkanut tuntua etten ole edes hyväksynyt kaikkia asioita mitä parisuhteessani on tapahtunut.
Olemme seurustelleet noin kolme ja puoli vuotta, reilu vuosi sitten ostimme yhteisen kodin. Ennen yhteenmuuttoa mies oli sängyssä parhaan kaverini kanssa. Silmieni edessä. Toinen kerta tapahtui noin puolivuotta edellisen jälkeen. Tällä kertaa vieraan naisen kanssa baarissa jäi rysältä kiinni suutelemasta. Minun poistuttua paikalta oli myös lähtenyt naisen kanssa käsikädessä pois. Tuli silti omaan sänkyynsä yöksi…
Aika tiiviisti alustettu juttu, muttu pointti on se, etten ole reagoimut näihin asioihin mitenkään. En suuttunut, loukkaantunut, tullut mustasukkaiseksi… Kaikki vaan jatkui kuten ennenkin. Asioiden muistelu ei herätä muutakuin itseinhoa; miksi annoin sen tapahtua?
Erosta on puhuttu, mies ei halua erota ja rakastaa aidosti. Minua vaan ahistaa välillä niin lujaa etten tiedä miten olisin. Rakastan ja välitän, haluaisin tämän toimivan. Mutta pelkään miten mies kestäisi eron. Itsekin pelkään olla yksin, ahdistaa myös yhteinen talolaina…
Haen kannustusta ja tukea. Monet ystävät ihmettelevät miksi vielä olen suhteessa joka ahdistaa, jossa en luota ja seksi eikiinnosta. Peökkä ajatus seksistä mieheni kanssa saa paniikin päälle.
Miten tämä voi ikinä korjaantua.. Pelkään että ero on loppu kummankin elämälle.. Taustalla on myös oma masennus ja ahdistuneisuushäiriö kuuden vuoden ajan.