Elämäni haukuttuna ja alistettuna
Olen ollut parisuhteessa mieheni kanssa vajaa kaksi vuotta. Alkuaika oli ihanaa ja tuntui ikäerostamme huolimatta että nyt oli oikeanlainen mies löytynyt, vaikkakin hieman varauksella vielä suhtauduin. Pikku hiljaa tunne alkoi vahvistua, mies käyttäytyi juuri oikealla lailla minua kohtaan, huomioi ja harrastettiin yhdessä mm. luonnossa liikkumista ja meillä tuntui olevan samanlaiset ajatukset ja arvomaailma sekä ennen kaikkea samanlainen huumorintaju. Elämä hymyili!
Sitten muutimme toiselle paikkakunnalle minun töiden vuoksi, hän muutti kanssani samaan asuntoon. Hänkin sai töitä. Mutta siitäpä alkoikin sitten alamäki. Kerran olimme juhlimassa kaupungilla ja mukavan illan päätteeksi hän haukkui minut huoraksi ja tyhmäksi ja vaikka miksi. Käyttäytyi todella pelottavasti ja oli todella vihainen. Olin ihan pihalla että mitä tämä nyt on. Mitään en ollut tehnyt sellaista josta olisi voinut noin suuttua. Pettänyt en ollut enkä sellaista edes olisi tehnyt, olinhan onnellinen hänen kanssaan. Jossain vaiheessa sain selville että hän on mustasukkainen exästäni ja muutenkin menneisyydestäni (olen ollut useammassa suhteessa kuin hän). Tätä samaa haukkumista kännipäissään jatkui ja jatkui.
Sitten tulin raskaaksi yhteisestä toiveesta (olin varmaan hullu kun edes harkitsin). Raskaus ei kestänyt pitkään, sen ajan hän oli kuitenkin taas kuin oli suhteen alkuaikoinakin, ajattelin että kyllä tämä tästä sitten muuttuu paremmaksi.
Raskaus sitten päättyi ennen aikojaan. Mieskin muuttui. Nyt haukkumista ja huumoriksi piilotettuja loukkauksia alkoi tulla myös selvinpäin. Autoa en osannut ajaa, hammastahnaa puristan väärin ja juustoa en osaa leikata oikein. Ruuanlaittokaan ei miellyttänyt. Alkoi nimitellä nössöksi ja vässykäksi selvänäkin. Jos loukkaannuin tai suutuin, suuttui hänkin siitä ja raivosi että tosikkoko sinä oot!? Etkö ymmärrä huumoria? No en ymmärrä tuollaista huumoria, ei se ennen tällaista ollut. Kännissä raivoaminen alkoi aina kun baarista tultiin kotiin. Hajosi paikkoja ja viimein kävi minua kurkusta kiinni ja työnsi seinään. Silloin säikähdin niin että menin vessan piiloon, ovi lukkoon ja soitin poliisit. Lisäyksenä tähän vielä että on aiemminkin hajottanut asuntoa, silloin en itse ollut edes kotona. No poliisit tuli ja vei putkaan.
Seuraavana aamuna ei mitään katumuksen merkkejä. Raivosi ja vittuili mulle vaan. Otti sitten kamansa ja lähti. Kunnes illalla aneli päästä takaisin. Anteeksipyyntöä ei tullut. Minä pöljä otin takaisin.
Hetken oli taas rauhallista kunnes taas paikat hajosi ja minuun käytiin käsiksi. Taas poliisit tuli ja vei. Seuraavana aamuna olin poliisilaitoksella antamassa lausuntoa kun hänet päästettiin yhtä aikaa putkasta. Kävi minulle huutamassa että tappaa ensi kerralla!
Lähti pois paikalta ja soittaa hetken päästä ja anelee että otan kyytiin jotta pääsee hakemaan tavaransa. Menin lankaan ja suostuin. Ajattelin että pääsen nopeiten eroon näin. No toisin kävi. Tosin tällä kertaa oli katuvainen ja pyyteli anteeksi. Pyysi että yritetään vielä. En suostunut.
Mies lähti muualle muutamaksi päiväksi. Soitteli päivittäin ja aneli yrittämään uudellleen. Suostuin, mutta sillä ehdolla että aloitetaan ihan alusta. Ei mitään lupauksia eikä sekoiluja ja yksikin virhe niin se oli siinä, sitten erotaan.
Sen jälkeen onkin mennyt rauhallisesti, kännissä on ollut mutta ei ole minua haukkunut enää. Loukkauksiakaan ei ole kuulunut. Tätä on nyt jatkunut 1,5 kk. Minä olen ihan rikki. Lapsen menetystä en ole ehtinyt surra ollenkaan. Olen masentunut ja surullinen. Mies olettaa että kaikki on nyt hyvin, puhui kihloihin menemisestä. Tiedän että olen ihan täysi ääliö että jatkan tässä suhteessa. Jostain kumman syystä tunteita vielä tuota kahelia kohtaan on ja haluaisin niin uskoa parempaan tulevaisuuteen. Voiko se oikeasti muuttua vai onko tämä vain jokin välivaihe ja sama jatkuu taas? Apua!