Elämä täysin umpikujassa
Olen ollut nykyisessä parisuhteessani 1,5 vuotta miehen kanssa, jolla on kaksi vuotias tytär edellisestä suhteesta. Alkuun kaikki meni todella hyvin uusioperheenä eläessä. Päätimme viime kesänä muuttaa yhteiseen asuntoon ja vaikka olimme seurustelleet vasta puoli vuotta, ajatus tuntui silloin oikealta. Olimme ehtineet asua kaksi viikkoa yhdessä kun tapasin kahden vuoden hiljaiselon jälkeen miehen, johon olen aina ollut ihastunut ja viime vuoden heinäkuun jälkeen oma käyttäytymiseni on muuttunut käsittämättömäksi.
Olen tuntenut tämän kesällä tapaamani miehen vuodesta 2011. Elämäntilanteemme on aina ollut sellainen, että kumpikin on seurustellut, mutta olemme ensi hetkestä saakka olleet ihastuneita toisiimme vaikka mitään ei koskaan välillämme tapahtunutkaan. Hänen entinen naisystävänsä oli kuitenkin niin mustasukkainen minusta, että käski miestä katkaisemaan kaikki yhteydet minuun. Näin ollen emme nähneet tai olleet missään tekemisissä kahteen vuoteen vaikka asuimme samassa kaupungissa. Meillä on kuitenkin yhteisiä ystäviä ja sattumien summan kautta törmäsimme toisiimme viime kesänä. Selvitimme välimme ja aloimme taas pitää yhteyttä. Hän oli eronnut naisystävästään, mutta minä olin juuri muuttanut mieheni kanssa yhteen toiselle paikkakunnalle.
Aloimme tapailemaan aina kun mahdollista. Kävimme yhdessä lenkeillä ja minä kävin hänen luonaan kahvilla aina kun mahdollista eikä miesystäväni koskaan saanut tietää näistä tapaamisista. Päätin jättää mieheni tämän toisen takia syksyllä, mutta minulle iski niin kova ahdistus, että kinusin hänet takaisin. Välimme tämän toisen miehen kanssa viilenivät hetkeksi, mutta aloimme pitämään taas pian yhteyttä. Sitten marraskuussa menin ja petin miesystävääni opiskelukaverini kanssa. Tästä alkoi alamäki vain pahenemaan ja jos olimme kavereiden kanssa ulkona, käyttäydin kuin olisin sinkku. Pidimme taas yhteyttä tämän toisen miehen kanssa tiiviisti ja jos olimme viettämässä iltaa samassa paikassa, menin hänen luokseen yöksi, mutta vain nukkumaan. Päätin taas, että minun täytyy erota miehestäni, mutta tapahtui sama kuin ennenkin ja palasimme takaisin yhteen.
Kolmannen kerran erosimme maaliskuussa, jälleen minun tahdostani, olimme taas muutaman päivän erossa ja kinusin hänet takaisin koska oloni oli niin onneton enkä uskonut että pärjäisin yksin. Hetken aikaa meillä on mennyt taas hyvin, mutta mietin kokoajan sitä toista miestä jota en tahtoisi menettää. Tapasimme pari viikkoa sitten ja hän kertoi ensimmäistä kertaa rakastavansa minua ja minä sanoin hänelle saman. Tunnen olevani täydessä umpikujassa elämäni kanssa ja itseinhoni on suunnaton. Minusta on tullut sellainen ihminen, joita olen aina halveksinut. Mietin, että kaipaanko tätä toista miestä vain siksi, että meillä ei ole koskaan ollut mahdollisuutta yrittää olla yhdessä vai onko tässä jotain kohtalonomaista tarkoitusta kun aina törmään häneen silloin kun yritän jatkaa elämääni. Tottakai rakastan nykyistä miesystävääni, enkä tiedä olisinko henkisesti tarpeeksi vahva eroamaan, koska aikaisemmin se ei ole onnistunut mutta toisaalta olen tehnyt hänen selkänsä takana niin paljon pahoja asioita, että en tiedä miten voin esittää viatonta. Olisiko kellään antaa auttavia vinkkejä tai samankaltaisia kokemuksia jaettavana?